Aprilia Motó 6.5

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
85 - FZ 750
Nu har jag dragit fram kameran och plåtat en mkt snabb bild. Hade bråttom så fokus blev helt åt helvete och bakgrunden är tråkig och mc:n är skitig. :tomten Kommer att posta några bättre bilder senare, men det skulle vara kul att höra vad folk tycker. :gnissla

Ut å kör med er nu! :arsele

IMG_8187copy.jpg

skoteridioten skrev:
Den ser lite ball ut ju! Verkligen speciell hoj =)

Tackar så mkt. Jo,den är rätt ovanlig, speciellt i denna färgkombon, ursprungligen kommer den från italien. Det värsta med udda hoj är att man måste leta delar som fan om man skall göra ngt.... :tungan

No offence, men förra året hade nån lämnat en sån där utanför McDonald's på Sveavägen i hopp om att få den stulen. Det hände aldrig. Tror inte ens att den blev vandaliserad, faktiskt.

Mattias skrev:
No offence, men förra året hade nån lämnat en sån där utanför McDonald's på Sveavägen i hopp om att få den stulen. Det hände aldrig. Tror inte ens att den blev vandaliserad, faktiskt.

Hehe, det var väl ingen som förstod bättre. :kocko

Jag som tänkte köpa mer lås o allt, behöver jag kanske inte :hihi

Heter inte han som ritat den Philipe Stack eller nått sånt? Han ritade osthyvlar innan och efter han gjort den där så ses han i vasaparken plockandes skräp.

Helt klart annorlunda! Ser ut som en blandning av en offroad-hoj och en Beta Jonathan.

Hur funkar ljuddämpningen? Det ser ut som om det bara är ett rakt rör?

UrbanTiger skrev:
Italienare vill ha det så, vettu :gnissla

Mitt sitter på vänstersidan. Å andra sidan (ho ho :tomten ) hittar jag inte Aprilia Moto på Aprilias hemsida. Om man bara jobbat med osthyvlar kanske det blir lätt blir fel.

sgtpepper skrev:
Helt klart annorlunda! Ser ut som en blandning av en offroad-hoj och en Beta Jonathan.

Hur funkar ljuddämpningen? Det ser ut som om det bara är ett rakt rör?

För alla som undrar så ser dämpningen ut som på bilden. Jag har för närvarande helt original konfiguration vilket innebär att den låter precis som en moppe(som flera påpekat här :7peta ). Planer finns på att ändra detta snarast möjligt. Min problematik är att jag vill gärna behålla original utseende vilket innebär att man måste antingen modifiera originalblås eller fixa ett beg. blås. Beg. blås är minst sagt jävligt svårt att uppbringa för normala pengar men jag har ett på G i Holland så man får allt hoppas att det ordnar sig. Det finns någon tüsk som har krängt dit lite andra dämpare o skit vilket även bifogas med bild. Som synes är det mkt svårt att få till exakt rätt böj samt att det blir jävligt naket under motorn vilket inte är snyggt.

Bifogat

• avgas.jpg
    avgas.jpg
    7.3 KB · Visningar: 47
  • Joerg1.jpg
    Joerg1.jpg
    63.7 KB · Visningar: 36
  • Joerg2.jpg
    Joerg2.jpg
    61.6 KB · Visningar: 49
  • Joerg3.jpg
    Joerg3.jpg
    71.2 KB · Visningar: 42
  • Joerg4.jpg
    Joerg4.jpg
    60.7 KB · Visningar: 38
  • Joerg5.jpg
    Joerg5.jpg
    57.4 KB · Visningar: 35
flugan skrev:
Mitt sitter på vänstersidan. Å andra sidan (ho ho :tomten ) hittar jag inte Aprilia Moto på Aprilias hemsida. Om man bara jobbat med osthyvlar kanske det blir lätt blir fel.

Modellen Motó 6.5 tillverkades endast mellan 1995-2000 om jag inte är helt ute och cyklar. Därför finns den inte kvar i sortimentet längre. Det var en udda cykel som krävde udda köpare vilket inte det fanns tillräckligt av, därför finns det ingen produktion idag.

Det där med osthyveln är ett stort missförstånd. Eftersom mannen med dom hoppande apelsinerna som kör en masstillverkad japansk gynekologstol så måste man ju hitta något att :7peta på. Sanningen är att Philippe Starck har gjort flertalet designade saker som han blivit världskänd för. Naturligtvis så har han som många andra gjort lyckade och mindre lyckade saker ur en subjektiv vy. I en objektiv vy så har han faktiskt gjort flertalet lyckade saker vilka man kan läsa mer om på : http://www.philippe-starck.com/

Som vanligt så tycker merparten av motorcykelvärlden att det är fel att en person som inte normalt arbetar med ämnet dagligen har designat en motorcykel. Problematiken ligger i att många inte vet själv vem som har designat deras egen motorcykel? Vem har designat just din motorcykel, om inte det är en person så finns det iaf en chefsdesigner. :4skrika

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard