Aprilia millefighter

Ride

Det löser sig
Gick med
6 Jul 2006
Hoj
H-D
Jag hade ut hojen på blocket en kort stund, sedan ångrade jag mig och bestämde mig för att behålla henne :D
Men jag känner för att bygga om lite. Jag har redan en plan klar, men jag hör gärna förslag från er. Så frågan är alltså, vad hade ni gjort med denna hoj?
CIMG3619.jpg

CIMG3624.jpg

fixat lackad singelcuts? :)
fälgstripes :)
allt beror ju på vad du vill göra med den. Stunthoj, eller bara göra så att den ser bra ut osv.

Last edited:
fixat lackad singelcuts? :)
allt beror ju på vad du vill göra med den. Stunthoj, eller bara göra så att den ser bra ut osv.

Nä, för feg, fet & gammal för stunt. Bara vanligt hederlig buskörning :D
Det är utseendet som jag vill göra något åt, på Aprilian alltså :tungan

Singelkuts har jag redan, men den är lite väl bullig tycker jag

Ja du Ride.
Jag hade funderingar på att bygga vidare på min också, men det slutade med att jag sålde den i originalutförande i stället. Hur som helst så kan jag väl dela med mig av några av mina idéer.

I ditt läge hade jag nog börjat med att riva ner hela hojen, lacka om tank och kåpor. Lika bra att pulverlacka om ramen när du ändå håller på, men innan du gör det flyttar du undan tändspolarna och fyller igen stansningen i ramen där de nu sitter.
Sen fixar du R-fälgar och en bakram + kåpa från en Mille från -04 eller nyare. Vore ju trevligt om man kunde göra något åt oljetanken också, men har ingen konkret lösning där ännu.

Lycka till! :tummenupp

Du kan ju börja med att montera enkel sving från Futura och en 04-> bakdel om du har problem med icke tajt rumpa på hojen ;)

Ja du Ride.
Jag hade funderingar på att bygga vidare på min också, men det slutade med att jag sålde den i originalutförande i stället.....

Fasen Bonzo, sålde du millen? Jag följde ditt byggande tidigare.. men ja ser att du fortsatt med tvinn iaf:tummenupp
Jag tror att du har rätt i att det är bäst att riva ner hela cykeln och börja från början.
Om jag plockar isär den nu i sommar så får jag väl köra min andra brutala vöörsting hoj: :yoparty :D
Kawasaki 2.jpg

Du kan ju börja med att montera enkel sving från Futura och en 04-> bakdel om du har problem med icke tajt rumpa på hojen ;)

Jo, den behöver sig en fettsugning av röven:hihi
Arslet från en 04a är ett av alternativen som jag tänkt på. Svingen har jag inga planer på att ändra, annat än ev pulverlack.
Det kruxiga tycker jag verkar vara hur man får fason kring motorn, med kylarna, slangar och behållare och sånt

Jag hade plockat ner den förfärliga high-pipe;en á la 2001 och monterat pipan i lämplig originalhöjd.

Såg riktigt schysst ut redan nu tycker jag, förutom lacken och highpipen...
Så ny lack
Underliggande eller iaf draget i org höjd för avgassystemet.
Ny smärtare bakdel
Försöka gömma så mycket pryttlar som möjligt bakom ram osv.
Jag hade gärna sett ett lägre styre, men vill du ha en fighter så funkar det ju inte...

Lycka till!!

Kan tipsa om att Pucken här på forumet hade en -04 bakdel som var mer eller mindre komplett med ram och grejer. Han hade vettigt pris på den också, men som sagt - jag kom på andra tankar, men du kan ju kolla om han har kvar den.

Kan tipsa om att Pucken här på forumet hade en -04 bakdel som var mer eller mindre komplett med ram och grejer. Han hade vettigt pris på den också, men som sagt - jag kom på andra tankar, men du kan ju kolla om han har kvar den.

Tack för tipset! :tummenupp

Jag beställde ny pipa idag, jag hoppas på att få den i början på nästa vecka! :yoparty
rsvcsc04.jpg

Jo!
En ny pipa gör säkert en stor skillnad på hojens slut utseende?:va
Gör om och gör rätt ist!:)
Riv skräpet och tänk om.
Låter kaxigt, är kaxig som person vettu!:D
Seså.
Fixa nu.

NEJNEJNEJ! Jag kan inte börja med det NU, säsongen har ju prexis börjat för fasen.
Jag har iof en kawa z400-83 att prutta runt i, me jag skulle nog få tokabstinens om jag inte kan köra millen i sommar:gnissla
Nä, ska jag riva ner hojen så gör jag det när säsongen är över (vilket den snart är, bo ju i Pite:D)
Tills dess får det bli småplock = Ljuddämpare, ny röv och lite annat smått och gott..
Du får va hur kaxig du vill, jag tycker om dig ändå :arsele :D

NEJNEJNEJ! Jag kan inte börja med det NU, säsongen har ju prexis börjat för fasen.
Jag har iof en kawa z400-83 att prutta runt i, me jag skulle nog få tokabstinens om jag inte kan köra millen i sommar:gnissla
Nä, ska jag riva ner hojen så gör jag det när säsongen är över (vilket den snart är, bo ju i Pite:D)
Tills dess får det bli småplock = Ljuddämpare, ny röv och lite annat smått och gott..
Du får va hur kaxig du vill, jag tycker om dig ändå :arsele :D

Psst det är bara för att granit inte är klar med sin:blah

Singelkuts ? Hur ska du då plocka upp småbrudarna vid mojen :tuttar ?? En sån hoj är ju som gjord för det....:yoparty

Nya pipan monterad. Nu hörs det när jag kommer farandes, det kan jag lova:D
CIMG3701.jpg

CIMG3698.jpg

Jag är så ruskigt sugen på att plocka ner hojen NU!! GAH! Hur ska jag göra? Jag vill både köra och meka :D

Jag väntar ivrigt på lite prylar som jag beställt. bla en Bellypan i äkta tysk hardcore stil :yoparty
Jag lägger upp bilder när de är monterat

Hade gott så länge!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP