Aprilia Mille startar inte :(

Coq Rouge

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2014
Hoj
Aprilia RSV Mille 1000, -99
Har en RSV Mille som jag fixat med under vintern. Nu vill den bara inte starta, Startmotorn drar runt som den ska men inte tillstymmelse till tändning. Några idéer?! Tack på förhand!

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Har en RSV Mille som jag fixat med under vintern. Nu vill den bara inte starta, Startmotorn drar runt som den ska men inte tillstymmelse till tändning. Några idéer?! Tack på förhand!

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Har du monterat tippsensorn upp och ner? Stödkontakten?

Skickat från min G8441 via Tapatalk

Stödkontakten ser schysst ut, tippsensorn vet jag inte ens vart den sitter... Hmm Vad heter det på engelska så jag kan kolla upp det i Haynes manual. Det hade ju varit en nödvändig kunskap på engelskalektionerna men tekniska termer var det ingen som lärde ut :yoparty

Kollat om du har gnista? Då kan du utesluta stödet och tippsensorn. Ett långskott är att kablarna som går mot motorn från ECU-boxen under sadeln kan bli skavda undertill, där de ligger mot kåpan. Kolla att de är hela.

Det är inte bara så att den visar sin "personlighet" och "själ"som ägare av Italienska bilar/mc kallar det?
Annars tror jag på skit i furrgasasren.

Vad har du grejat med, mer precist? Sannolikheten för att du kopplat ihop eller isär något är ofta större än att den bara står och dör.

Hade liknande problem förra våren.
Startmotorn snurra på fint men motorn startade ej.
Satt ett batteri från feltema i, bytte det mot ett nytt Yuasa och sedan starta hojen utan problem.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti