Aprilia mille i Landskrona ?

Status
Ej öppen för fler svar.

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope
flipm0de skrev:
såg bilen i förrigår i Lund.. körde som en idiot förbi norra ringen (mobilia rondellen) undrar vad dom gjorde i Lund :huvet

Ja vad kan det vara... :3freak en flaska med bensin är ett tips för en trevlig brasa nån kväll :brinnerup
 

Folköl

Åt 25 ostron och drack en hel pomac
Gick med
2 Jun 2005
Ort
Munchen
Hoj
Husa 650-05
Nu kanske detta jag skriver verkar lite konstigt med tanke pa att jag inte bor i Sverige langre men jag vill verkligen engagera mig i fragan o hjalpa till med konkreta forslag. Vem vet, kanske jag kommer tillbaka en dag da Sverige ar pa uppgang istallet for nedgang.

Skulle inte kunna vara en ide om en eller nagra personer tog serios kontakt med politikerna i Karlskronas kommun och framforde problemet o oro for framtiden. Jag vet att kommun politikerna inte har ngt med Polisens langsiktiga resurstilldelnig att gora men de borde ju iaf vara intresserade av att lyssna pa nar invanarna sager att de ar oroliga for alla stolder o brott i Landskrona. Om Politikerna i kommunen borjar "trycka" pa polisen for mer patrullering etc. sa tror jag det funkar battre an om det borjar "bankas smabus" av ngn lynch mobb

Om man gar sakligt tillvaga o for en serios diskussion med politikerna borde ju ngt handa. Enligt de demokratiska regler som galler i Sverige sa ar det just politikerna som maste gora nagot at saken, de ar ju dom som styr resurserna, bade pa kommun, landsting och regerings niva.

Mitt framsta argument till den lokala politikern vore: som folkvald av sina egna invanare borde han ju vara intresserad att erbjuda viss basservice (ni betalar val anda kommunal skatt?) sa att invanarna ar trygga, se till att invanarna har fortsatt fortroende sa att de far sitta en mandat period till, se till att invanarna inte blir sa pass upprorda over dennes flathet sa oppositionen far vatten pa sin kvarn o tidningarna far denne att avga.

For det ar val anda det som ar demokrati? Att vi visar varat missnoja for politikerna, o varfor inte borja med de som ar narmast o de som borde bry sig mest. Ni kommer val ihag hur drevet gick efter Mona Sahlin o hennes snatteri, obesiktade bil, kontokort mm. Det var ju anda "smasaker" jamfort med vad som hander nu i Landskrona men Mona Sahlin fick ju avga. Media drevet ar en stark maktfaktor o en viktig kalla for att sprida detta vidare till resten av Sverige.

Jag lovar att om ni kan engagera media pa loka o riksniva, se till att opinionen vaxer, lata en reporter stalla nagra obekvama fragor till kommunal politikerna i TV sa ska du snart se att de skiter lika mycket knack som adnan. Bodstrom o Parsson ar oxa lika radda for media drevet, for de vet att det kan fa dom till att avga. Lika over hela varlden.

Prata oxa med polischefen, om det finns ngn, o forsok fa till ett mote med politiker, polis o medborgare. De kan neka till detta mote da de star i samhallets tjanst o ar folkvalda. Ni kommer val ihag 90-talets stoppa villainbrotten" motena?

Detta bygger dock pa att diskussionen fors saklig och lugn! Engagera medierna o den borliga oppositionen, skriv brev o skicka hit o dit.

OK, OK. Nu kommer sakert manga saga, vilket javla amerikanskt dravel. Men sa lange har jag inte bott har, mitt hjarta slar fortfarande for Sverige o jag lider verkligen med alla pa sporthoj som har fatt o som kommer fa sina hojar stulna. Ville ju bara komma med ngt konkret o jag tanker ju pa er.

Tack for att ni lyssnade! O sag garna vad ni tycker.
 

MilleN

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
GSX-R 750 -97, Fiddy DBR-1 125cc :)
Har följt hela historien och det är sanslöst... Hoppas dom åker in med huvudet före! Så jävla tråkigt att dom antagligen inte får mer än några månader max.

Här är ett nytaget utlägg från hans gästbok
Han vill ju få det att verka som om han njuter.. Hoppas fan att han fortsätter sno hojar så han åker dit ordentligt någon dag

adnann.jpg


Något jag inte förstår är hur störda brudar det finns egentligen. Letar ju bara problem nuförtiden..
 

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Oxie
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
fejkah skrev:
jag känner alla dårarna på R1an
Bra...

Lägg ut namnen här eller PM:a så kan vi få tag i dem för anmälan eller dylikt!
Om inte så väntar jag in namn från en bekant som jag har i LA...

Vi har några bilder som inte ligger på Sporthoj på ett "maffiagäng" som han kollar på, sedan får vi se om det är en riktig maffia...
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Tragisk läsning, snacka om att sänka sig till busets egen nivå.

Edit: Utdraget ur hans gästbok alltså.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Med anledning av att något makabert hänt / påbörjats kommer tråden stängas för vidare diskussioner tills dess att något nytt (i det som hänt) kommit fram. Detta för att slippa fortsatta diskussioner i fel riktning.

Rättssystemet kanske fungerar ändå TACK VARE TRYCK VIA SPORTHOJ.COM. Den ni! Hoppas ni respekterar beslutet och kan invänta information närmaste timmarna eller dagarna.

:tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top