Så, nu har jag tittat på hojen.
En riktigt fin och välskött Aprilia, visade sig att det är Laholms MC-Centers ägare som har kört hojen tidigare, så den bör vara mer än välservad. En trevlig kille och en provkörning var en självklarhet för honom, inte alltid så när man tittar på hojar hos andra handlare.
Nå väl, tog en tur med hojen och den kändes riktigt bra. Växlarna fungerade utmärkt och det fanns inga tendenser till att någon växel vill hoppa ur, känns som en solid och välservad motor/hoj. Det var bra drag i hojen och på det hela taget kändes maskinen riktigt rolig att köra. Visade sig dessutom att det är nära nog två års garanti kvar på hojen (har för mig att det är ett år och elva månader kvar på garantin).
Tittade även över hojen och noterade ett litet hål/märke på passageraredynan (lite ute på ena kanten), följer med en täckkåpa till dynan/kurtsen. Noterade någon liten repa invid tankpadden, men absolut inget märkvärdigt. Bakdäcket var fräscht och mönstret i framdäcket håller ett tag till, drivpaketet såg och kändes OK. Letade även efter glapp i stryrkronan och gaffelbenen samt i hjullager men inget glapp, allt verkar vara i sin ordning.
På det hela taget så kändes hojen riktigt bra och välvårdad dessutom var säljare trevlig och tillmötesgående. Om jag själv letade en liknande hoj skulle jag definitivt vara intresserad av Mc:n, speciellt med tanke på att det finns nära nog två års garanti kvar på hojen…
Visade sig även att man har en bromsbänk med utrustning för att mappa hojar, känner du dig osäker kan det vara en bra idé att bromsa maskinen, kostar bara några hundralappar.
OK, nu har jag titta på hojen och den verkar vara riktigt fin, jag kan naturligtvis ha missat någonting men det är väl värt att du kollar upp den hojen vidare och jag tror att den kommer att säljas så fort det blir fint MC-väder.