Aprilia, Laholms MC-center AB

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Nu är det dags igen.

Någon som har vägarna förbi Laholms Mc-center AB?
Står en gul Aprilia Falco där som jag vill ha lite info om. På telefonen får man inte ut så mycket mer än att den är i väldigt fint skick. Finns en liten repa på kutsen men det ska vara det enda.

Någon som varit där och klämt lite på den och har några andra synpunkter så är dom varmt välkomna!

http://www.blocket.se/vi/7455465.htm?ca=4_s

/Krille

Bollox! I was thinking of buying that one - but I have to sell my RSV first.........bastard! :fyllisar

Fudpucker skrev:
2111226 någon?

Hinner troligtvis inte innan helgen, men om du orkar vänta så kan jag ta en ordentlig titt på den i slutet av veckan :tummenupp

PM:ar om jag får tid över tidigare i veckan.

SirCastic skrev:
2111366 Hinner troligtvis inte innan helgen, men om du orkar vänta så kan jag ta en ordentlig titt på den i slutet av veckan :tummenupp

PM:ar om jag får tid över tidigare i veckan.

Kan hänga på om du behöver "badguy"..... :tummenupp

J

Så, nu har jag tittat på hojen.
En riktigt fin och välskött Aprilia, visade sig att det är Laholms MC-Centers ägare som har kört hojen tidigare, så den bör vara mer än välservad. En trevlig kille och en provkörning var en självklarhet för honom, inte alltid så när man tittar på hojar hos andra handlare.

Nå väl, tog en tur med hojen och den kändes riktigt bra. Växlarna fungerade utmärkt och det fanns inga tendenser till att någon växel vill hoppa ur, känns som en solid och välservad motor/hoj. Det var bra drag i hojen och på det hela taget kändes maskinen riktigt rolig att köra. Visade sig dessutom att det är nära nog två års garanti kvar på hojen (har för mig att det är ett år och elva månader kvar på garantin).

Tittade även över hojen och noterade ett litet hål/märke på passageraredynan (lite ute på ena kanten), följer med en täckkåpa till dynan/kurtsen. Noterade någon liten repa invid tankpadden, men absolut inget märkvärdigt. Bakdäcket var fräscht och mönstret i framdäcket håller ett tag till, drivpaketet såg och kändes OK. Letade även efter glapp i stryrkronan och gaffelbenen samt i hjullager men inget glapp, allt verkar vara i sin ordning.

På det hela taget så kändes hojen riktigt bra och välvårdad dessutom var säljare trevlig och tillmötesgående. Om jag själv letade en liknande hoj skulle jag definitivt vara intresserad av Mc:n, speciellt med tanke på att det finns nära nog två års garanti kvar på hojen…

Visade sig även att man har en bromsbänk med utrustning för att mappa hojar, känner du dig osäker kan det vara en bra idé att bromsa maskinen, kostar bara några hundralappar.

OK, nu har jag titta på hojen och den verkar vara riktigt fin, jag kan naturligtvis ha missat någonting men det är väl värt att du kollar upp den hojen vidare och jag tror att den kommer att säljas så fort det blir fint MC-väder.

Bifogat

• Aprilia SL Falco.jpg
    Aprilia SL Falco.jpg
    91.9 KB · Visningar: 145
Jag har haft falco tidigare, mitt tips är att byta ut ljuddämparna till något bättre och bänka den sen, orginal burkarna väger säkert 10 kg styck.
jag hade sebring burkar i kolfiber på min.

falco är en guldhoj :tummenupp :tummenupp

Bifogat

• termin01.jpg
    termin01.jpg
    76 KB · Visningar: 108
VR-8 skrev:
2124121 Utan mig.... :7peta .........skyll er själva :fatta!

Skojar bara......hojen är säkert fin om det är som du säger.

J

Inget hojväder direkt, passade på att titta på hojen när jag ändå hade vägarna förbi Laholm :tummenupp
(Fick låna hjälm och jacka men struntade i jackan så det blev lite kyligt...)

Fanns en del hojar och tillbehör, kan vara en idé att ta hojen dit när (om *s*) det fina vädret kommer.

Last edited:
Tack så mycket för hjälpen.

Verkar vara en kanonhoj i kanonskick alltså.
Ska ta mig en funderare nu och bestämma mig.
Får väl se om hojen finns kvar.

Tack som fan allihopa!!

Nu så..hämtade hojen igår.
Körde hem den idag. Det blev en nätt tur på 93 mil.
Nu så här efteråt känner jag att det kanske var en dum idé att sträckköra hem. Fick i princip bända lös mig från hojen på parkeringen när jag kom hem.
Men nu är allt fixat iaf.
Tack för all hjälp ni som tittat och kommit med tips!

/krille

Fudpucker skrev:
2143249 Nu så..hämtade hojen igår.
Körde hem den idag. Det blev en nätt tur på 93 mil.
Nu så här efteråt känner jag att det kanske var en dum idé att sträckköra hem. Fick i princip bända lös mig från hojen på parkeringen när jag kom hem.
Men nu är allt fixat iaf.
Tack för all hjälp ni som tittat och kommit med tips!

/krille

Vad gör man inte för en Aprilia :D

Grattis till en fin hoj :tummenupp

Är nåt lurt med varvräknaren.
Den lägger av ibland när man varvar runt 9000-10000 varv
och vänster blinkers börjar blinka.
Firman ska hjälpa mig med detta iaf.
Återkommer med vad som händer på den fronten.
Ingen annan som haft liknande problem?

Fudpucker skrev:
2143298 Är nåt lurt med varvräknaren.
Den lägger av ibland när man varvar runt 9000-10000 varv
och vänster blinkers börjar blinka.
Firman ska hjälpa mig med detta iaf.
Återkommer med vad som händer på den fronten.
Ingen annan som haft liknande problem?

en nätt tur på 93 enkel resa igen då! måtte du ha fåttm hojen billigt :hihi ska du serva den i laholm med :hihi

abethebabe skrev:
2143664 en nätt tur på 93 enkel resa igen då! måtte du ha fåttm hojen billigt :hihi ska du serva den i laholm med :hihi

Har en lokal firma här så det är lungt. Slipper gärna en sån här trip till...

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back