Aprilia Falco varvtals fråga

nilo

Helsingborg is the shit
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
2000, Aprilia Falco
Köpte en Aprilia Falco för några veckor sedan. Är grymt nöjd med hojjen, är bra några saker jag undrar över, som någon annan falco ägare kanske kan svara på.

1. MAX lampan som lyser när varvtalet är högt. Börjar lysa redan vid 5000-6000 varv. Vet att man kan ändra på detta. Vad är normalt?
Känns som den lyser fan hela tiden.

2. Bensin lampan kan börja lysa ibland när jag stannar vid rödljus eller står stilla, och sedan släckas igen när jag rullar iväg. Vad kan detta bero på?

/Nilo

Jup man bör ändra upp den...tror man ska hålla in knapen längst till höger(när tändningen är på men hojen är av)

OK. Tack. Vet du vad man ska lägga den på för varvtal? Ungefär?

Manualen

Får gratulera till ett mycket bra val av hoj :yoparty

Maxvarvet på Falcon bör väl vara som på Millen ~10500rpm.

Hur man justerar varningslampan kan du se på bifogad bild, är inte hundra på att det är exakt samma på Falcon :) men värt att prova.

Bifogat

• maxrpm_aprilia.jpg
    maxrpm_aprilia.jpg
    99.1 KB · Visningar: 110
Last edited:
Det är exakt samma sätt som man ändrar det på Falcon. Tror jag ska prova med att lägga det på 8000 rpm till en början. Tack för hjälpen.
Nu bara problemet med bensinlampan kvar. Någon som har en aning?

Får gratulera till ett mycket bra val av hoj :yoparty

Maxvarvet på Falcon bör väl vara som på Millen ~10500rpm.

Hur man justerar varningslampan kan du se på bifogad bild, är inte hundra på att det är exakt samma på Falcon :) men värt att prova.

Det är exakt samma sätt som man ändrar det på Falcon. Tror jag ska prova med att lägga det på 8000 rpm till en början. Tack för hjälpen.
Nu bara problemet med bensinlampan kvar. Någon som har en aning?

Grattis till ett bra val får jag som gammal Falco ägare säga :tummenupp

Varvstoppet ska ligga på 9500 på Falcon, står det inget om det i instruktionsboken?

/BW

Det var likadant på min Falco, bensinlampan började lysa när man körde i backe, tror att tanken var utformad så att avkännaren satt rätt högt upp. Det brukade finnas mkt. kvar i reserven efter att lampan började lysa, minst 4-5 liter.

Jag menade lampan. Vet inte om varvstoppet ligger på 10500 rpm, vet bara att det står i manualen att det inte rekommenderas att gå över det talet :confused:
Har iaf ändrat lampan till 8500, tror jag ska höja den ytterligare litet till efter att varit ute och kört i helgen.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back