Aprilia Factory SuperCharged

Hehehe......joo det är sant att den inte gör det på filmen men du kanske såg att styret "vobblar" lite ibland. Jag försöker lära mig ge precis så mycket gas att den inte reser sig utan bara går framåt........går fortare då..
Sen att jag inte kan wheela är en annan sak......:gnissla
/J

Ursäkter ursäkter :tungan Nej men jag får lov o säga att det är ett riktigt grymt bygge! Nej vad säger du? Jag bjussar på en rejäl barrunda sen skriver vi regbevis?

Har en kopia med högre upplösning men ingenstans att ladda upp.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=83118
 
Okej men den kan du väl slänga upp nån stans ju :)
http://www.megaupload.com/se/
där kan du ju slänga upp den t,ex !
men kommer du bänka hojjen sen då eller?

vore ju kul o veta hur mycket du har på slangen o vid vilka varvtal o så :tummenupp

mvh//PB

Kolla min sista bänkning som gjordes i somras. Den ska iofs fintrimmas lite i vinter och ett vatteninsprut ska monteras. Det retar mig lite att dynokillen inte drog den längre, då hade hojen garanterat passerat 170 på slangen..


Ursäkter ursäkter :tungan Nej men jag får lov o säga att det är ett riktigt grymt bygge! Nej vad säger du? Jag bjussar på en rejäl barrunda sen skriver vi regbevis?

Tack för uppskattningen..........skriva regbevis??.....Vill du ha....:tummenupp

/J
 

Bifogat

  • Sista bänkningen.JPG
    Sista bänkningen.JPG
    33.7 KB · Visningar: 790
Last edited:
Kolla min sista bänkning som gjordes i somras. Den ska iofs fintrimmas lite i vinter och ett vatteninsprut ska monteras. Det retar mig lite att dynokillen inte drog den längre, då hade hojen garanterat passerat 170 på slangen..




Tack för uppskattningen..........skriva regbevis??.....Vill du ha....:tummenupp

/J

OM jag vill ha!
 
Nu förstår jag inte riktigt...
Är inte trycket ställbart, och på så vis variabel kraft ?
Hur ska du då debitera kittet ?

Missförstå mig rätt :tummenupp

Trycket är fast och kan bara ändras genom annan remskiva på motorn men det är inget jag rekomenderar. 45hk ökning är nog i runda slängar vad hojen kan tåla utan att behöva ändra på kolvar,stakar osv...

45hk för ca 50000 SEK.........förstå mig rätt.

/J
 
Ja, det är ju inte långt från priset på en ny factory (155), så det är nog säkert ett vettigt pris... men troligen för högt för de flesta tyvärr.
Vad kommer du att ta för kitten ?

Om det skulle vara billigt skulle allt för många köpa kompressorhojar:D
Hela grejen är att INTE alla ska ha en likadan
 
fy fan alltså, inte så lite grymt det där:näsblod vill ha!:yoparty starkt jobbat, it's fina fisken det där:tummenupp :D
 
Kom i fundera på en sak, vad tog du mapsensorn ifrån som du använder?

Mapsensorn jag köpte används bara till loggning/mätning av laddtrycket via min logg utrustning. Jag kör en "MC-Xpress" lösning med backventil på slangen till standard mapsensor och det funkar kanon.

/J
 
Kul att tråden har vaknat till liv igen, synd att det sket sig med bomber artikeln.
Bike eller Fastbikes.se borde vara intresserade att göra något med din hoj tycker jag, för det är ju ett jäkla häftigt projekt du håller på med.:tummenupp

Funderar du på att ändra drevningen? Du har 15/42 på filmen oxå antar jag ,du fick ju växla hyfsat ofta och registret blir liksom lite kort, undrar om inte det ruggiga överladdade V2 moset i motorn skulle göra sig bättre med lite högre utväxling:va
 
Last edited:
Kul att tråden har vaknat till liv igen, synd att det sket sig med bomber artikeln.
Bike eller Fastbikes.se borde vara intresserade att göra något med din hoj tycker jag, för det är ju ett jäkla häftigt projekt du håller på med.:tummenupp

Funderar du på att ändra drevningen? Du har 15/42 på filmen oxå antar jag ,du fick ju växla hyfsat ofta och registret blir liksom lite kort, undrar om inte det ruggiga överladdade V2 moset i motorn skulle göra sig bättre med lite högre utväxling:va

Projektet i sig är klart, nu förbereder jag mig på att tillverka delar till folk lite varstans i världen som oxå vill ha ett kit. Min tillfälliga hemsida är snart uppe och den kommer innehålla lite mer ingående info om Aprilian och om dom som är med och provkör.....

Jag tror att 16/42 är bättre av just den anledningen att hojen har för mycket effekt och gärna vill kasta av föraren vid högre varv. Konstigt nog är den inte svårkörd, snarare tvärtom, väldigt förutsägbar och jämn effektkurva som aldrig viker. I början är det lite ovant att inte känna att hojen tappar lite på topp som man är van vid men man lär sig titta på shiftlighten och växla precis innan det tar stopp.

/J
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top