Aprilia Dorsoduro 1200 ATC - ABS

assarson

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Kungsbacka
Hoj
2009 Buell XB12Ss
Nu skickar jag in en fråga kring ett mc köp jag går å tuggar på!!:gnissla
Dorsoduro_1200%20(45)_constraintscaled600x337.jpg

Aprilia Dorsoduro 1200 har fallit mig på läppen:D
Testade lillasystern 750 men den var för klen:confused:
Och jag kör idag Buell XB12S OCH jag söker helt annan åkning än en Bulle kan erbjuda hur kul den än är!!!:tummenupp

Någon erfaren Motardåkare som har en intressant åsikt.
Jämförelse eller akta-dig-för varning

:)
 
Har inte provkört Aprilian, men tänkte höra om du tittat på andra alternativ?

Ducati Multistrada tänker jag på i första hand, den är dock kanske i en klass för sig (även med tanke på priset.
[YOUTUBE-ID]zyZ64Ef-yaY[/YOUTUBE-ID]

Av mindre modeller Ducati finns ju hypermotarden och även KTM 990 smr i samma stuk. Här i test med Dorsoduron:

[YOUTUBE-ID]xyIhqt7B3Zs[/YOUTUBE-ID]
 
DSC_0112.jpg

Hämtade en Dorsoduro 1200ABS/ATC på Harley House i sisjön (Göteborg) i början av augusti. Yippie
Hade hoppat över 100mila pinnen redan i oktober.
Hojen bjuder på trevlig pendelkörning mellan hemmet (kungsbacka) och kontoret (centrala götet).
Hojen är lättkörd och trots det breda styret kommer man lätt mellan bilarna i eventuella pendelköer :-)

Har inte pressat den så värst mycket då jag sköter om mina älskarinnor genom första service intervallen och inkörningen. Men pigg och alert körning bjuds man på.

Den som inte leker gatu-clown och kör "enhjuling" men ändå söker en kaxig hoj i morard familjen bör ta sig en god titt.
 
Jag tackar för så fint sällskap :yoparty
Vägar harkla mig och säga att min Buell Xb12S inte stod stilla under perioden men det kvittar..

Jag kör hellre 100mil/säsong & njuter än 10000mil i regn på jobbpendling.. Fast det blir ju mycket av båda :hihi
 
Var å testsatt Dorsodur i veckan. Var tyvärr bara å glömma Mina 188cm var för långt för å få ner knäna i urgröpningna i tanken.
 
Provade en i somras,gick utav helvete o skön o fin o allting.
Tänkte slå till men osäker på kvalitet o pris på reservdelar . Nä,slår nog till på en ktm 990sm mot våren.

Men fan va Dorson va go.......:yoparty
 
Jag sträcker ju änna rågade 170cm över backen..
Så jag sitter som en fastgjuten bängsmurf i sadeln.
Mecket är grenlängden räcker precix till att tippitåa vid rödljus då sadelhöjden är högre än bob marley..
Men jag hittade lösningen på mitt problem.
En smart CNCfräst sänkningssats (krans i alu) får ner bakfjädern
25mm och man kompensationssänker gaffelfästet fram med 25mm sjunker sadeln desto mer
(ingen exakt mätuppgift) och detta hjälper oss med korta ben..
Tipset är att korta av sidostödet samtidigt.
Eller som jag köpa ett extra stöd begagnat på Ebay och korta av det istället.
(så man inte sabbar andrahandsvärdet "om det blir något"):yoparty
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top