Aprilia did it again :huvet

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!
Aprilian gick sönder... IGEN..
Körde i 70 och skulle påbörja en omkörning.. Växlar ner.. Gasar på.. KlonKKK lät det.. Fick nån slags vätska över hela visiret.. Och tempraturen gick från 72 - 100 inom några sekunder.. Ljudet från hojen vart annorlunda.. Mer ihåligt.. Någon som har en aning om vad som kan ha hänt? Något kylningsproblem är det.. ( Läcker glykol ) Men ljudet?? Vad nu :huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet???!

/Arg Petai

Jag skruvade isär ItalienskaPisshojensombordeskrotas.. Det ser ut som läckage från Kylaren.. Så det går ju iofs ihop.. Tempraturen, läckage och ljud.. :p
Hmm, borde gå att svetsa??
ALDRIG NÅGONSIN mer.. Italienskt.. Jag blir så less.. det enda den gör är att gå sönder!!!
(Ja jag är rätt förbannad just nu) :p

Är det ett stort hål eller kan kylartätning funka?

Är det ett stort hål eller kan kylartätning funka?

Verkar vara rätt så stort.. Med tanke på att glykolen måste ha sprutat ut.. :huvet Sen ser man även hur det ''sprutade'' ut ur kylaren.. Hålet ser rätt så stort ut så det blir nog svetsning..

så går det när man kör 2-takt:hihi:rolleyes:

Jo.. Tyvär :huvet
Men det är ju roligare.. Fast är nog roligare med en 4-taktare i LÄNGDEN med tanke på att man slipper stå 90% av sin hojjtid i garaget.. :gråta

Aprilia is the devil!
Har haft både sxv och rs250. Dessvärre är ju urvalet ganska begränsat när det kommer till potenta 125or. The silver lining i din saga är ju att det finns en uppsjö av gamla racedelar till din hoj.

Jag skruvade isär ItalienskaPisshojensombordeskrotas.. Det ser ut som läckage från Kylaren.. Så det går ju iofs ihop.. Tempraturen, läckage och ljud.. :p
Hmm, borde gå att svetsa??
ALDRIG NÅGONSIN mer.. Italienskt.. Jag blir så less.. det enda den gör är att gå sönder!!!
(Ja jag är rätt förbannad just nu) :p

hojen håller beroende på hur du kör den......

Min RS125a bytte jag kolv på en gång, enbart för att det var dags. Det är det enda jag nånsin meckat med den trots att den fått sig några nedlägg..

m.a.o. Ligger man på varvbryt på bulten 8 dagar i veckan får man nog räkna med ett o annat ras :-)

jo fast kylarn borde väll inte vara det första som rasar om man kör som ett svin med en rs 125a? =) På min förra var det kolven kan man ju säga ;)

jo fast kylarn borde väll inte vara det första som rasar om man kör som ett svin med en rs 125a? =) På min förra var det kolven kan man ju säga ;)

Hehe :P Är väl något som kommit smygandes med åren.. Är ju trots allt 10 år gammal :rolleyes:

Det är nog dags för kolvbyte tror jag :tungan

Men möta en muterad humla i 70kmh kan väl göra hål på kylarn (för den går väl inte snabbare?):confused:
:D:D

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back