APRILIA (busa?)

Lé_Svånk

Dont forget to bring a towel! ;)
Gick med
22 Oct 2006
Hoj
Aprilia rs250
Helloooo.!

Räcker orginal effekten i en aprilia rs 250 till för att leka lite med??

Ex wheelie o lite sånt?:gnissla

Hade gött Mvh Larsa :yoparty

haha jaa de ska väl funka? har inte provat själv.. men det blir en jäkla teknik =) 2 takt är inte det lättaste att slanga med direkt... har sett en NSR250 eller nåt liknande slanga en bra bit så det ska inte vara några problem

Tycker min 125cc cross 2-takt från 90talet var/är lättar att hjula med än med min gixxer!

Det är inget att rekomendera, med tanke på att du har effekt mellan 7500-12000 rpm, och det går väldigt fort däremellan.

Dock lättar, det gör den utan problem.

Emil_in_hifi skrev:
2660427 Borde inte du veta det? :va

Visst äger jag en men jag köpte den i början av vintern så jag har ej kört något på den förutom provstartat och kollat så alla växlar hoppar i som dom ska ungefär.
Mer har de inte blivigt.!

Får forska lite i detta på flygfältet i början av sommaren! :yoparty

kraschandburn skrev:
2660454 Tycker min 125cc cross 2-takt från 90talet var/är lättar att hjula med än med min gixxer!

Klart att crossa lättar "lätt" :P

Låg vikt + 2 takt + låg utväxling :tummenupp

Aprilian Undrade jag mest över med tanke på vikten och utväxlingen(drevningen)
Har kört 250 (cross) och där är det ju verkligen inga problem! :P

Hade gött Mvh Larsa

Last edited:
klart det går. bäst att stå upp.... men det e svåååårt och glöm inte att där knappt är nån motorbroms så du inte gör bort dej.....
så bara ut o träna!:tummenupp

Om polaren kunde rycka upp min gamla Honda MTX125 i 80-90km/h och sedan ligga stadigt så borde en 250 inte vara några problem, teknik helt enkelt :) (vilket jag aldrig haft och kommer troligtvis aldrig att få)

Jag trodde först av trådnamnet att nån kanske funderade på att stoppa en Hayabusamotor i en aprilia. Då hade man fått en apriliabusa. :)

RGV250 var lättare att få upp mot en aprilia RS250. Aprilian är rätt framtung. men har sett bilder på aprilias RS125 som kört på bakhjulet. Så det borde funka på deras 250 med.

Jag trodde först av trådnamnet att nån kanske funderade på att stoppa en Hayabusamotor i en aprilia. Då hade man fått en apriliabusa. :)

RGV250 var lättare att få upp mot en aprilia RS250. Aprilian är rätt framtung. men har sett bilder på aprilias RS125 som kört på bakhjulet. Så det borde funka på deras 250 med.

vikt fördelningen på rs 250 är 50/50 och på rgv 60 fram och 40 bak... :D

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...