Aprilia bu eller bä?

Skulle möjligen vara viss elektronik som det behövs diagnosutrustning för, men det mesta går att få ut med en obd 2-dongel då 660-serien är euro5, så 5-pin euro5 obd2 adapter och man är ”hemma”. Sånt bör enklaste bysmed ha i bakfickan. Det mekaniska borde inte vara en fråga ens..
Ja så kanske det är men det är elektroniken jag är rädd för ja ,odb läser jag ut med utan bekymmer då jag haft franska bilar men att lösa det är nåt annat :hihi
Får väl lägga till att Aprilia är högt på vill ha listan just nu och kommer nog att hamna en i garaget så småningom då knappt nån japanare av senare årsmodeller lockar alls -saknar ”det” och är rätt könslösa ?

Last edited:
Så kanske en beg. hoj är ett smartare val - låta någon annan ta värdeminskningen och de första garantistrulen
Ja, det är ju en infallsvinkel , en annan är ju att det vore ganska tryggt att ha garantin från ett företag under de initialt viktiga första milen i din ägo när alla ev "gremlins" av sydeuropeiskt ursprung manifesterar sig........
:7peta

Nåväl, sådana slutsatser drar åtminstone jag med mina erfarenheter!
(åter med hänvisning till länken i mitt förra svar...)

Ja, det är ju en infallsvinkel , en annan är ju att det vore ganska tryggt att ha garantin från ett företag under de initialt viktiga första milen i din ägo när alla ev "gremlins" av sydeuropeiskt ursprung manifesterar sig........
:7peta

Nåväl, sådana slutsatser drar åtminstone jag med mina erfarenheter!
(åter med hänvisning till länken i mitt förra svar...)
Att ha garanti som hanteras av skitskallar blir man inte gladare av. Utan garanti hittar man möjligen en lösning snabbare eftersom man har anledning till det.

Körde Tuono Factory 2017 ett år och hade inga nämnvärda tekniska problem under den tiden. Skulle gärna ha en RSV4 någon gång i framtiden, mest för ljudets skull.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti