aprilia bestyckning

Mighty Leif

Real men play with pucks....NOT BALLS!
Gick med
7 Jul 2005
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki kxf 250 -07
Får ingen respons på Teknik och mekhörnan, så jag försöker här istället.

Håller på att bestycka min rs. Satte i 125 högfarts, den gick mycket bättre. Sen när jag kollade på stifte va det vitt. ok, tänkte jag och slängde på ett 130. Gick ganska bra upp till 8-9000 varv som den bara stannade och höll sig kvar där. Samma sak hände med 135 på. När jag kollade stiftet på 130 och 135 va dom också vita.
Vad göra? :confused:
Ett Gianelli sitter på + att den är urstrypt i Cdi- boxen.

har sökt men finner inget bra.

kan tilläggas att det är en aprilia rs 125- 98 :tungan
 
prova ett 140 då? jag tycker att 130-135 borde räcka.
 
Färjestad skrev:
hur gör man det? :va

finns det variabel avgasport på 98?? eller när kom den...

Jag höjde min nål igår och den orka inte över 8000 varv, :rofl så jag sänkte den igen...

skruva av det svarta locket på ovansidan av förgasaren och plocka upp det som sitter fast i vajern,
nålen trycks fast av fjädern som trycker på en bricka som också trycker ner nålen... :tungan
så håll tillbaka fjädern och plocka upp brickan och nålen,
dra av c-klippset och sätter tillbaka det antingen högre eller lägre...


så är det iaf i min RS

Lycka till :tummenupp
 
Alltså grabbar, snacka inte om sånt ni inte vet :kocko . När den inte varvar och det blir vitt så är det nästan alltid ett tecken på att den drar tjuvluft. Jag har precis samma problem med mig. Den slutar varva vid 5.5 rpm och jag får vitt stift även om jag kör på 200 i högfartsmunstycken.

Kolla så att den inte drar luft i insugsröret. Detta gör du genom att spruta på startgas vid tomgång om den går upp i varv = tjuvlufy. Det kan även vara så att den bara drar luft när det är undertryck i röret....
 
menar du mitt inlägg?? :confused:
iof vet jag inte exakt om jag har rätt, säg om det är fel...

när jag spruta startgas runt min förgasare hände ingenting,
men när jag spruta i luftflitret dog den...! Kvävd? ville inte starta på en stund heller...
 
Freerider88 skrev:
menar du mitt inlägg?? :confused:
iof vet jag inte exakt om jag har rätt, säg om det är fel...

när jag spruta startgas runt min förgasare hände ingenting,
men när jag spruta i luftflitret dog den...! Kvävd? ville inte starta på en stund heller...


kan vara för fet blandning då, stort munstycke
 
Freerider88 skrev:
menar du mitt inlägg?? :confused:
iof vet jag inte exakt om jag har rätt, säg om det är fel...

när jag spruta startgas runt min förgasare hände ingenting,
men när jag spruta i luftflitret dog den...! Kvävd? ville inte starta på en stund heller...

Nej jag menar inte du...
jag menar DJM m. fl.

Det är rätt krångligt dedär för att det kan ju vara ganska mycket undertryck i insugsröret när man varvar, så det är inte säkert att det läcker på låga varv. Men när det stiftet blir vitt oavsett munstycke så är det något lurt...
Jag har hört att det kan vara bero på något annat än tjuvluft med, men kommer inte på vad det var.
 
Extrom skrev:
Nej jag menar inte du...
jag menar DJM m. fl.

Det är rätt krångligt dedär för att det kan ju vara ganska mycket undertryck i insugsröret när man varvar, så det är inte säkert att det läcker på låga varv. Men när det stiftet blir vitt oavsett munstycke så är det något lurt...
Jag har hört att det kan vara bero på något annat än tjuvluft med, men kommer inte på vad det var.

Fundera på, vill hitta mitt fel på hojen... :4skrika
 
Back
Top