Apputvecklare sökes!

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Grüßt Euch.

Finns det någon apputvecklare här i våra led?
Jag har en dunderidé men kan ingenting om programmering.
Motorcykelrelaterat är det också, så om efterlysningen kan länkas i mcrelaterat med så vore det toppen.

Är du beredd att betala för det? Eller ska det vara ett hobbyprojekt?
(Jag är själv ingen apputvecklare...)

Jag har inte just ngt kapital att komma med. Så en procentfördelning av eventuella inkomster efter lansering tänker jag mig.

Jag har inte just ngt kapital att komma med. Så en procentfördelning av eventuella inkomster efter lansering tänker jag mig.

Bara som en vänlig hint kan jag berätta att man som programmerare får en handfull liknande erbjudanden per år, så även om du har fått en jävligt bra idé så kommer den att drunkna i bruset.
Tänk efter hur du ska sälja in idén.

Jag lär mig programmera. Huh svåert kann'e'vaa?

Det är inte speciellt svårt egentligen. Det svåra är att lära sig tänka rätt. :)
Men är du intresserad på riktigt så kan jag säkert hjälpa dig lite. Har trots allt spenderat de senaste två-tre åren på jobb med att lära nyutexade mjukvaruutvecklare att programmera på riktigt. :D

Im_an_idea_guy_lets_split_5050_1_Copy_Copy-s360x360-155497.jpg

:hihi

Har bara precis tittat på utveckling till Android men det låter ju lite intressant.

Dagens dumdum-teknik för dumdum-telefoner verkar ju få var tredje svensson att tro de är systemutvecklare. Men för all del, lycka till :fyllisar

Om man på riktigt är intresserad av att lära sig koda iPhone-apps, hur går man tillväga?
Nån vettig nybörjarguide i Objective-C? Böcker?

Har väl hyfsad koll på HTML sedan tidigare men bara väldigt grundläggande i java osv.

Om man på riktigt är intresserad av att lära sig koda iPhone-apps, hur går man tillväga?
Nån vettig nybörjarguide i Objective-C? Böcker?

Har väl hyfsad koll på HTML sedan tidigare men bara väldigt grundläggande i java osv.

iPhone kan jag inget om, men jag kan fråga lite polare som jobbar med det...
Generellt sett är det bästa att hitta på något som verkar larvigt enkelt att göra, sedan försöka göra det. Läs på om saker du inte förstår i den takten som du stöter på dem.
Vad gäller programmering generellt är det något som går att lära sig på ganska kort tid, men som tar väldigt lång tid att bli bra på.

Och jag menar verkligen larvigt enkelt. Som att rita ut en ruta på skärmen, skriva ut en textrad eller nåt sånt.. Det tar nog en vecka att göra det, om man räknar in tiden för att sätta ihop en fungerande utvecklingsmiljö... ;)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park