Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Förstår att du blir förvirrad, använda en produkt från apple är ju lite smått omöjligt, men ptja![]()

Har inget Apple TV, men vad skulle vara meningen att jailbreaka den? Allt går att streama från iTunes från början ju, det finns mjukvara för att "ströma" ut filmer utanför iTunes och den saknar nästan sparutrymme. Vad är det du vill göra?
En liten fråga bara.
Vad har man den till överhuvudtaget?
Om du har iPhone eller iPad kan du köra upp innehållet på dom på din tv![]()
Ah, okey.
En totalt onödig pryl alltså, vad kan man överhuvudtaget tänkas ha på mobilen som man vill ha upp på tvn genom en pryl för tusen spänn eller va den kostar?

Känns inte som detta leder till något.. Jag älskar onödiga prylar, ju dyrare ju bättre![]()
![]()
En liten fråga bara.
Vad har man den till överhuvudtaget?
En liten grunka som inte kostar något, visar film, spelar musik, är i princip en iPhone4 fast kopplad till TV:en.
Ingen vet riktigt vad det är. Media-center light? Ahh, jag vet ifan. Mac mini kör man ju som media-center. Apple TV är nog mer en onödig teknik-pryl.
Den vrkar mysig också. Intressant keyboard.AppleTv är väl mest ett mellanting mellan en mediaspelare och en HTPC.
I grunden streamar den väl mest från källor som Apple har godkändt, men en hackad kan strömma från fler.
Många verkar gilla att köra XBMC på den eller andra HTPC byggen.
Jag kommer nog att smälla ihop en htpc med XBMC på någon billig hårdvara bara för att prova, förmodligen en sån här: http://www.xtreamer.net/Ultra/
I dag kör jag med lös mediaspelare och flyttar film mellan dator och mediaspelare med USB minnen.
iom att det nu går att installera xbmc på en atv2 så är den helt plötsligt ett jävligt billigt alternativ för att skapa ett extremt kompetent mediacenter![]()
Kolla på macrumor.com. Där kan de det där.
Tips: testa Plex...
Sen ser de ju så macligt gulliga ut bredvid tevän.
Netflix är ett hyrfilms företag som numera streamar. Vet inte om man kan skaffa det utan amerikansk address, men man kan ju försöka.
Den vrkar mysig också. Intressant keyboard.
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |