Apple tv 2

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
R6 -01,
Hej! Behöver hjälp av er tekniknördar. Satt idag och surfade och trillade in på apple tv 2. Jag är helt off då det gäller datorer och så men skulle gärna vilja ha en liten apparat som streamar film från min pc till tv utan att koppla datorn via tv.

Nu verkar den ju finnas med xbmc (då den är jailbreakad), gör de då att man kan streama all film från min pc via wifi till min tv med hjälp av apple tv 2?
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Kort svar

Det enkla svaret är Ja. Med XBMC går det bra. Den ännu smartare lösningen är att komplettera med en nätverksdisk så slipper du ha datorn igång.
 

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
R6 -01,
Det kanske blir steg 2 uppdatering då med en NAS.
tillbaka till steg 1, så om jag tankar ner en film (som självklart en kompis gjort), kan jag då streama den i 720p till min tv via wifi så det ger en bra filmupplevelse å inte en massa buffrande?
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
om man köper en atv2 från USA(finns väl inte här hemma?), är det då bara sladden som behöver bytas?
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Det kanske blir steg 2 uppdatering då med en NAS.
tillbaka till steg 1, så om jag tankar ner en film (som självklart en kompis gjort), kan jag då streama den i 720p till min tv via wifi så det ger en bra filmupplevelse å inte en massa buffrande?

Nu vet jag inte hur Apple Tv 2 är i prestanda, men i vanliga fall krävs det trådat hela vägen för att en HD-film ska kunna flyta utan problem.
Tror inte Apple är något undantag i det fallet.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Nackdelen med Apple produkterna är att dom är lite låsta vad gäller piratkopierat matrial. Både bra och dåligt. Dom som provat den säger att den är bra. Stöder ej full HD.
Själv kör jag en WD HD tv Live hemma och är riktigt nöjd, den har iof några år på nacken men stöder alla format och upplösningar. Uppdateringar har kommit ett antal genom åren som vissa förbättrat produkten andra försämmrat, men man kan alltid backdatera. Kör trådlöst och den streamar allt.
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Xbmc

Därav installationen av XBMC. Då blir den mer samarbetsvillig. Jag har en gammal HDX1000 som fortfarande fungerar perfekt. Den "enda" svagheten är att moviewalls etc. är odynamiska och måste uppdateras via dator.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Ok, jag förtydligar;

Kan man, med en AppleTV2 och XBMC, köra full HD filmer rätt ut till min projja.

RTFM och googla i all ära, men det enda jag hittar är folk som jaibreakar hit och dit och nedgraderar sina maskiner. Hackerkids....
 

paltskallen

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2008
Ort
Luleå
Hoj
KTM 400 exc -04
Enligt http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=93033

XBMC can decode 1080p video's but atm the ATV2 is limited to display 720p output only. Its still a question if this is hardware limited or software limited. Currently this has no priority.

Så, du kan spela upp 1080 filmer men dom visas "bara" i 720

Det kanske blir steg 2 uppdatering då med en NAS.
tillbaka till steg 1, så om jag tankar ner en film (som självklart en kompis gjort), kan jag då streama den i 720p till min tv via wifi så det ger en bra filmupplevelse å inte en massa buffrande?

Jag har testat spela upp en full-hd trailer via wifi och det funkade finfint, dock har jag ingen hel film att testa med...
 
Last edited:
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top