Apple - Tråden

Hast

Hast Photography
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
KTM Duke 690 2012
Tråden för ALLA Apple produkter och frågor​

Såg att det finns en tråd för iPhone och så, sökte på Apple och hittade inget, tyckte det var konstigt att det inte fanns någon Apple tråd så skapade en.

Börjar med en fråga,
Funderar på att skaffa en Apple TV 2, men eftersom det inte finns något usb uttag bygger det ju på att man använder sig utav deras filmer och serier. Jag har kopplat ihop en extern hdd med min router via en data, datan delar alltså ut den externa hdd till alla som kopplar upp sig, kan man få en Apple TV att hämta filmer via den istället? Utgår ifrån att Jailbreak behövs.

Kolla i "Datorcentralen" högst upp på OT-sidan.

Apple tv 2, jailbreaka den sen lägger du in XBMC så har du en rätt okej mediaspelare.
Spelar upp nästan allt den hittar i ditt nätverk.
Kör så nu och enda jag har märkt är att den buffrar en del på vissa filmer.
Vet inte vad det beror på riktigt, filmer som är lågupplösta kan buffra medans HD-filmer funkar klockrent.

Apple tv 2, jailbreaka den sen lägger du in XBMC så har du en rätt okej mediaspelare.
Vet inte vad det beror på riktigt, filmer som är lågupplösta kan buffra medans HD-filmer funkar klockrent.

Kör likadant. Funkar bra, men som du säger buffrar ibland. Ytterst sällan.
Blir nog att jag drar fram en tråd. Nångång. Får se.

Kolla nästa gång exakt vad det är för kodning och parametrar på filmen som hackar. Det behöver inte vara problem med att få över data i nätet, utan att avkodningen suger för mycket cpu (hårt komprimerad osv och hinner inte med), trots en till synes låg visuell upplösning. Andra hållet inträffar det med - extremt låg komprimering (t.ex. klassisk mpeg) och därmed så stor datamängd som måste föras över, att just nätet och cachning kan bli en flaskhals, medans enheten som kodar av går på tomgång.

Seså, starta nu en Apple-TV tråd, det finns ju en enkom tråd för varje produkt som dom har släppt tidigare, ty trots att "det bara fungerar" så behöver väldigt många hjälp med alla sina prylar.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti