Apple iTv, hur funkar det?

• Thread starter Thread starter sportbike
  • Start date Start date

sportbike

Guest
Nu har jag hört otaliga versioner om att man får världens alla tv-kanaler gratis, utan dekoders, abbonemang, kort osv.
Hur ligger det till, köper jag en och sen.......?

Nja så lätt är det inte, jag har en och om man inte jailbreakat så kan du inte se några kanaler alls. Men den är jäkligt bra ändå, har du senaste iOS på iPhone eller iPad så kan du spela upp allt du ser på skärmen direkt till tv:n som är kopplad till appletvn. Plus att du kan se youtube, podcaster och massa annat, riktigt bra grej, köp :tummenupp:tummenupp:tummenupp

Nja så lätt är det inte, jag har en och om man inte jailbreakat så kan du inte se några kanaler alls. Men den är jäkligt bra ändå, har du senaste iOS på iPhone eller iPad så kan du spela upp allt du ser på skärmen direkt till tv:n som är kopplad till appletvn. Plus att du kan se youtube, podcaster och massa annat, riktigt bra grej, köp :tummenupp:tummenupp:tummenupp

Ok, men om man inte JB:ar den, är den kass då, eller vad är man styrd till?

Apple har aldrig gett bort något gratis, eller underlättat för folk som har velat hämta saker gratis, det är möjligt att den går att JB'a så att man kan se kanaler gratis, men det känns ändå som en osäker väg att gå då säkert Apple vill stoppa den möjligheten så fort som möjligt.

Köp en dreambox och smäll upp en parabol istället, dreamboxfolket drivs ju av viljan att se allt gratis

(eller bygg dig en HTPC och kör någon Linuxbaserad programvara som ger dig samma möjlighet, det blir möjligen billigare men inte bättre än dreambox)

Ska man se saker "gratis" (pirat), låta andra betala (eller whatever) så är dreambox oslagbart.

Annars kan man handla iTV, helt bundet och inlåst, vänta in GoogleTV om det är en sån sak du är ute efter, det är mer öppet.

Lycka till!

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...