Apollo, något att ha?

Gick med
3 Sep 2007
Hoj
Motard (om ett tag ;) )
Tja, har kollat runt lite efter en bra övningskörnings hoj (motard)
Har äntligen hittat en hoj som verkar passa mig väldigt bra, då jag inte är så van med hög effekt osv... Ska först och främst ha den som övningkörnings hoj...

Läste i en tidigare tråd, men fick inga direkta svar från den... så lägger nu upp en tråd själv.

Motarden det handlar om:
http://www.blocket.se/vastmanland/A..._Orion_RX_36_Vagreggad_26969438.htm?ca=15&w=3

Finns mer info om den på google ;)

Mina frågor är;
1. KVALITEN!?!?! :confused:
2. Någon som har några filmer?
3. Någon som har erfarenhet av den?

Har många fler frågor, men kanske ställer dom senare när jag kommit på dom ;)

Vill som sagt ha all info om hojen, så det är bara att tjöta på! ;)

//Figge

Jag hade köpt något annat.

Den är antagligen ruggit svår att sälja sedan, om du inte skänker bort den.
Den har för lite kubik för att du ska få köra upp på den.

Hur länge ska du ha hojen?

För 17000:- ny är det kinakvalitet som gäller. Förmodad livslängd därefter.
Effekten. 19,4 hk? Säg 15hk på slangen. Jag tycker sällan att det är ett problem att välja effektsvagare maskiner men den här är ju bara löjlig.

Titta på något bättre, en gammal xt, xr, drz eller vadsomhelst. Den här hojen duger att dundra runt på cykelbanor eller på grusplan hemma men på gatan tröttnar du på den efter en kväll.

Okej okej, tack för tipsen... :) Kom gärna med andra modeller som förslag (som är bra!) :D

Nu är inte jag någon expert på maskinerna som sådana, men efter att ha djupstuderat Blocket hela vintern kan jag råda dig att hålla koll över ett par veckor. Brukar komma ut någon lågprisare då och nu. Låg en motardkonverterad Honda för 22 000:- ute ganske länge. Kanske finns kvar.

Denna ligger på blocket "Honda XR 600R Supermotard -04 ", GISSAR att du får meka mindre med den utslag på ett år. :va

Vad du än gör, köp inte Kina kvalitét. Läste en tråd på ett annat forum om en kille som köpt en Kina quad, ny. Efter 1 år, ETT ÅR, hade han drabbat av 10st fel av grövre natur, så som lös bakaxel. :gnissla

Nu är inte jag någon expert på maskinerna som sådana, men efter att ha djupstuderat Blocket hela vintern kan jag råda dig att hålla koll över ett par veckor. Brukar komma ut någon lågprisare då och nu. Låg en motardkonverterad Honda för 22 000:- ute ganske länge. Kanske finns kvar.

Denna ligger på blocket "Honda XR 600R Supermotard -04 ", GISSAR att du får meka mindre med den utslag på ett år. :va

Vad du än gör, köp inte Kina kvalitét. Läste en tråd på ett annat forum om en kille som köpt en Kina quad, ny. Efter 1 år, ETT ÅR, hade han drabbat av 10st fel av grövre natur, så som lös bakaxel. :gnissla

Citat från annonsen:
Kromad ram och sving från XR 500R 1983
Motor från XR 600R 1991
Byggdes färdig 2004 men endast körd sparsamt.

Jag har köpt en. Som övningskörningshoj är den nog inte mycket att ha då det är precis som att köra moped. Men för mig funkar den att åka till jobbet på iallafall. Har klämt lite över 30 mil med den. Det är inget man tar ut på motorvägen då den toppar ca 120 km/h enligt mätaren.

Finns lite info här: http://forum.soe.se/showthread.php?t=42073

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...