apollo maskiner, nåt o ha? eller skit?

ja visst gör den =)

men sen e ju frågan om man får skruva som fan eller om de funkar hyffsat, såg på deras sida ny motor kostar 2700 ungefär osv, allt verkar billigt, kinegrejjer men kan ju funka ändå

var o tittade på en av dessa mskiner idag, samma som ovan fast "supermoto" varianten, kan ju säga att första intrycket kändes rätt bra faktiskt, såg helt ok ut o grejjern kändes helt ok, inte lika stor o grov som en kvalitetsmaskin men kostar inte en 4del av en sån heller

ska föröska åka o provköra nån helg senare då dem inte fått alla pappar osv från transportstyrelsen så de var ännu inte godkänd för landsväg

Är det bara jag som är felbyggd eller blir ingen annan skeptisk av den annonsen???

Med så många superlativ blir jag skeptisk.

När man nämner så många "ovesäntliga" saker blir jag skeptisk.

Att den öht har pinnar för passagerare gör mig skeptisk.

Att den är så billig gör mig skeptisk.

Jag säger inte att den är skräp. Jag säger bara att jag är jäkligt skeptisk.

Man får skruva så det räcker med en "kvalitetsmaskin".

Återkom gärna med en rapport och visa mer än gärna att jag har fel/inte behöver vara skeptisk.

/Lucky9

Är det bara jag som är felbyggd eller blir ingen annan skeptisk av den annonsen???

Återkom gärna med en rapport och visa mer än gärna att jag har fel/inte behöver vara skeptisk.

/Lucky9

Inte bara pinnar!
"I övrigt är modellen utrustad med snygga fotpinnar för passagerare"

Iövrigt lite intressant, köper man den nu och den dör om 1år så kan man ju kasta den, för den motsvarar väl i pris vad värdeminskningen är på en ny första året (märkes).

edit:
Såg nu att de inte har den modellen (vad det nu är för modell, eftersom det inte står) på deras hemsida, däremot
http://www.motorhandel.se/index.php?act=viewProd&productId=507
Också 250cc, kanske samma men andra dekaler, den har bara 18hk ??

Last edited:
dom lämnade 1 år garanti mot fabrikationsfel (som e väldigt lätt o snacka sig ur men ändå)

det som gjorde att ja blev skeptiskt var att de verkad svårt att få fram motordelar, alltså lagerbanor kolvar mm, men en hel motor till modellen gick bra att köpa för ca 4,9k

som sagt lovar att återkomma efter en provkörning, blir dock om nån vecka eller 2

crossen som länkas ovanför fanns också i butiken, med annan motor med bla luftkylning, samt att den hade annan ram

tydligen hade dom sålt en annan 250cc för nåt år sen som dom slutat med för kvaliten var rent ut skit, men hade nu köpt in denna 250cc ja e sugen på i våras för att prova ordentligt innan försäljning o den som stog i butiken har blivit provad vad man kan se på skicket, sen vet man ju aldrig....

Last edited:
nepps, antingen har de vatt skitväder eller inte haft tid, men såg att dem e nere i 15k nu

var ju o kika på den iaf då när jag fick syn på den o såg iaf ok ut, men ska föröska provköra

Fortfarande ingen som testat?

Bor i hong kong nu och provkörde en liknande kinacross av märket Galaxy, den kändes faktiskt helt OK! spännande att se hur den här känns :näsblod

Edit : 12 jan öppnar de igen efter ledigheten! Nån måste dit och köra lite :Bugar

Last edited:

/Lucky9

Jag håller helt med dig, men jag skulle oandra sidan knappt ta emot en kinamaskin om jag fick betalt för det. Sjukt många verkar ju dock intresserade av slöa skräphojar som inte håller för en billig peng så det finns väl en marknad för det? :tungan

Jag håller helt med dig, men jag skulle oandra sidan knappt ta emot en kinamaskin om jag fick betalt för det. Sjukt många verkar ju dock intresserade av slöa skräphojar som inte håller för en billig peng så det finns väl en marknad för det? :tungan

Kina och kina, allt görs i kina och låglöneländerna ändå. Man måste ge de egna kinesiska märkena en chans, det är spännande :banana 16tusen.. det är ju värdeminskningen man får på en "vanlig" motard bara på ett halvår. Man får se det som en kul grej!

Kina och kina, allt görs i kina och låglöneländerna ändå. Man måste ge de egna kinesiska märkena en chans, det är spännande :banana 16tusen.. det är ju värdeminskningen man får på en "vanlig" motard bara på ett halvår. Man får se det som en kul grej!

Hur menar du att allt produceras i kina? utveckla tack.

Sen vill jag inte hålla med om att 16tusen i värdeminskning skulle vara något normalt. Jag har plöjt igenom en jäkla massa motorcyklar genom åren och aldrig haft en värdeminskning på 16 tusen. Men jag kanske bara haft "ovanliga" motorcyklar? ;)

Sen kan jag tycka att man kan få bra mycket bättre hoj för pengrna, gammal japs cross 01-02 250cc t.ex

Last edited:
Sen vill jag inte hålla med om att 16tusen i värdeminskning skulle vara något normalt. Jag har plöjt igenom en jäkla massa motorcyklar genom åren och aldrig haft en värdeminskning på 16 tusen. Men jag kanske bara haft "ovanliga" motorcyklar? ;)

Sen kan jag tycka att man kan få bra mycket bättre hoj för pengrna, gammal japs cross 01-02 250cc t.ex

Oavsett om du köper en NY motard eller valfri räser så fölorar du minst 16000 första året svar ja?

Hur menar du att allt produceras i kina? utveckla tack.

Xibalba svarade lite åt mig.

Ja, i nått led av produktionen är ofta kina, indien m.m. inblandade. Dessutom är det inget fel på deras fabriker, numera är kinesiska fabriker hårt kontrollerade och håller bra kvalité. Men att kvalitetstänket ligger lite efter fortfarade är helt sant, men det blir bättre! Sen att Apollon troligvis inte håller samma kvalite som en ny märkeshoj är väl inget att snacka om.. men håller den en tredjedel så bra så är det fortfarande ett skoj alternativ för den som inte har världens kvar, tycker jag.

Fortfarande ingen som provkört? :va

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...