apan... så har man kuggat!

Lingonpoeten

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Cbr 400 rr
Teorin var mycket svårare än vad jag trodde...
Har väl skaffat mig dryga 50000 poäng på bonniers men räckte det? icke... bonniers suger rätt fett... var massa som man inte fick svar på vad gäller trafikregler så där satt man med lång nos...

skulle behöva lite hjälp... kan ni dessa?

1. Får man leda en mc in på en gata med förbud mot fordonstrafik?

2. Hur länge får man köra mc:n från det datumet då den skulle besiktigas?

3. Måsta man ha röd lampa bak på lasten om den sticker ut då man kör i mörker?

2.menar du att sista datum på bes gått ut isåfall får du köra till o från verkstad eller provköra i samband med reparation thats it.....

Holger skrev:
2.menar du att sista datum på bes gått ut isåfall får du köra till o från verkstad eller provköra i samband med reparation thats it.....

jag menar från det datum då man besiktigade 12 månader innan... på bil så har man ju två månader innan och två månader efter på sig att köra tills bilen får körförbud... det jag undrar är vad som gäller för mc i ett sådant fall?

Holger skrev:

Du får visst numera inte ens provköra..för många pundarbilar under "ständig" provkörning..

Lingonpoeten skrev:
Har väl skaffat mig dryga 50000 poäng på bonniers men räckte det? icke... bonniers suger rätt fett... var massa som man inte fick svar på vad gäller trafikregler så där satt man med lång nos...

skulle behöva lite hjälp... kan ni dessa?

1. Får man leda en mc in på en gata med förbud mot fordonstrafik?

2. Hur länge får man köra mc:n från det datumet då den skulle besiktigas?

3. Måsta man ha röd lampa bak på lasten om den sticker ut då man kör i mörker?

Gjorde mitt första A-teoriprov förra fredagen och missade också :tungan
Gjorde om det i måndags och klarade det dock.

1. Denna fråga hade jag också fel på första gången, jag tog NEJ av nån jävla anledning :va Så man måste ju helt klart få leda hojen.

2. Fattar inte frågan riktigt? Menar du om man missade att besiktiga eller vad?
Isåfall har jag för mig att man inte får köra alls om man missat att besiktiga hojen.

3. Om lasten sticker ut mer än 1 meter så ska lasten markeras med röd lampa och röd reflex bak och vit lampa och vit reflex fram. Om man nu kör i mörker då.

Lycka till med nästa prov :tummenupp

Lingonpoeten skrev:

Bonniers har dom tester för mc också? Trodde bara dom hade för bil :va
Och då får du ju inga mc frågor utan mer teorifrågor för bil.

MBGIRL skrev:
Bonniers har dom tester för mc också? Trodde bara dom hade för bil :va
Och då får du ju inga mc frågor utan mer teorifrågor för bil.

njaa riktigt så borta är jag inte :) kompletterade med mc boken men hade du läst frågan så hade du sett att det var trafikregler som jag missade och ville ha lite mer av från bonniers...
Grattis snoop! hört att ganska många kuggar första gången så det är väl sånt som händer man man blir ruskigt irriterad när det kommer upp icke-godkänt på skärmen! fick du frågan som datumparkering? gäller det motorcyklar? och isåfall... om man står från måndag 2andre jan till tis 3dje jan, ska man då parkera vid jämna eller ojämna husnummer?

tack för svar

Jag bara trodde bonniers kommit med nån mc teori osså så det var därför jag undrade.

Lingonpoeten skrev:
njaa riktigt så borta är jag inte :) kompletterade med mc boken men hade du läst frågan så hade du sett att det var trafikregler som jag missade och ville ha lite mer av från bonniers...
Grattis snoop! hört att ganska många kuggar första gången så det är väl sånt som händer man man blir ruskigt irriterad när det kommer upp icke-godkänt på skärmen! fick du frågan som datumparkering? gäller det motorcyklar? och isåfall... om man står från måndag 2andre jan till tis 3dje jan, ska man då parkera vid jämna eller ojämna husnummer?

tack för svar

Lingonpoeten skrev:

tack för svar

Ja det gäller även MC, det beror lite på vad det står under skylten.
På mitt prov stod det 0-6 alla dagar även helgdagar
Det betyder att det är förbjudet att parkera från 00:00 - 06:00
Sen om det är ett jämt datum ska du stå på sidan med ojämna husnummer. Och tvärt om...
Alltså eftersom du kommer att stå där natten mellan måndag den 2e och tisdagen den 3e så är det alltså parkeringsförbud tills klockan 6 på morgonen på tisdagen den tredje och eftersom den tredje är ett ojämt datum ska du stå på jämna husnummer.
Detta är ganska svår att förklara så hoppas du fattar vad jag menar.

Tack ska du ha förresten :tummenupp

VA?? kuggade du??? :3freak

jag pluggade inte ett ljud på mitt teoriprov o klarade det med marginal. 60. jag hade inte ens öppnat boken. tyckte det var toklätt. fick frågor i klass med:

Vilken broms är effektivast? sen visas en bild på en trumbroms från en cresent compact och en framskiva från en R-hoj.

Fick även: om du köper en beg hoj vem ska skriva på ägarbytespappre?

1. Den som hinner första
2. båda två
3. Homer simpson (stod det inte men ungefär samma nivå)

fredrik_wt skrev:
Fick även: om du köper en beg hoj vem ska skriva på ägarbytespappre?

1. Den som hinner första
2. båda två
3. Homer simpson (stod det inte men ungefär samma nivå)

Tror iofs att det stod:

1. Säljaren
2. Båda två
3. Köparen

:7peta hehe...
Fatta att man hade garvat om det hade stått så som du skrev ovan :rofl

$noop skrev:
Tror iofs att det stod:

1. Säljaren
2. Båda två
3. Köparen

:7peta hehe...
Fatta att man hade garvat om det hade stått så som du skrev ovan :rofl

nej det sista var det ända jag diktade upp, bara för att påvisa dom löjligt dumma alternativen...

Taskigt att kugga, det är det alltid.
men det är länge kvar tills man kan börja köra så du hinner nog med din teori!

dock förstår jag inte hur man kan kugga på en skrivning?

Jonne_boy skrev:
Taskigt att kugga, det är det alltid.
men det är länge kvar tills man kan börja köra så du hinner nog med din teori!

dock förstår jag inte hur man kan kugga på en skrivning?

Det hör till att kugga första gången!! :tummenupp

På det igen, sånt händer.
Själv kuggade jag på första uppkörning för att jag körde för fort :kocko

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...