Aoki om nya KR5

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
"I’m really positive about it."

"My objective is to be in the points on a regular basis throughout the season."

Aoki skulle knappast passa som motivationskonsult med den målsättningen. :rolleyes:
 
Nyteknik skrev:
"I’m really positive about it."

"My objective is to be in the points on a regular basis throughout the season."

Aoki skulle knappast passa som motivationskonsult med den målsättningen. :rolleyes:

Med tanke på att han tog poäng tre gånger eller nåt på den förra året så är väl poäng i varje race ett hyfsat högt ställt mål. Visst ska man vara optimist, men mycket snack och ingen verkstad gör sällan någon glad.
 
Chris Ash skrev:
Med tanke på att han tog poäng tre gånger eller nåt på den förra året så är väl poäng i varje race ett hyfsat högt ställt mål. Visst ska man vara optimist, men mycket snack och ingen verkstad gör sällan någon glad.

Visst vore det en förbättring jämfört med förra året. Men eftersom jag ännu inte har glömt att han är en av ytterst få som har stressat Doohan är det svårt att vänja sig vid att han kör runt på en hoj som knappt kan ta poäng. Han borde sitta på en RCV. Till skillnad från många andra har han visat att han kan vara djävulskt snabb.
 
Nyteknik skrev:
Visst vore det en förbättring jämfört med förra året. Men eftersom jag ännu inte har glömt att han är en av ytterst få som har stressat Doohan är det svårt att vänja sig vid att han kör runt på en hoj som knappt kan ta poäng. Han borde sitta på en RCV.

Jag tycker vi konsulterar Valmers angående det.....
 
Det låter som att han egentligen säger " Vår hoj är långt i från färdigutvecklad, vi har inte resurser att få den klar i tid och jag tror att det bli ytterligare ett tungt år ".
Men det kan han ju inte säga öppet förståss.
 
Goodstuff skrev:
Alla kan ju inte sitta på en RC211V.....

Jag menar bara att han förtjänar bättre. Ingen som kör en RCV är troligen en sämre förare än Aoki. Men eftersom Aoki verkligen har gått den långa vägen men utan att någonsin haft en rimlig chans att utmana om titeln skulle en RCV vara honom mer välförtjänt än Hayden och Barros.


Lord Melchet skrev:
Det låter som att han egentligen säger " Vår hoj är långt i från färdigutvecklad, vi har inte resurser att få den klar i tid och jag tror att det bli ytterligare ett tungt år ". Men det kan han ju inte säga öppet förstås.

Visst är det så.
 
Nyteknik skrev:
Jag menar bara att han förtjänar bättre. Ingen som kör en RCV är troligen en sämre förare än Aoki. Men eftersom Aoki verkligen har gått den långa vägen men utan att någonsin haft en rimlig chans att utmana om titeln skulle en RCV vara honom mer välförtjänt än Hayden och Barros.

Det kändes bara som om du tycker ganska många förare förtjänar att sitta på en Honda. Jag gillar Aoki men han har ju uppnbarligen inte lyckats något vidare med övergången till fyrtakt, på tvåtakt var han ju riktigt vass emellanåt.
 
Goodstuff skrev:
Det kändes bara som om du tycker ganska många förare förtjänar att sitta på en Honda. Jag gillar Aoki men han har ju uppnbarligen inte lyckats något vidare med övergången till fyrtakt, på tvåtakt var han ju riktigt vass emellanåt.

Nja, resultaten säger nog mer om KR5:an än om Nobu Aoki. Den enda man kan jämföra honom med är egentligen Jeremy McWilliams och de var ungefär lika jämna som de var på KR3:an. Dvs liten fördel Jeremy.

Jag tror faktiskt att Aoki kan blixtra till i år. Kenny Roberts har visat förr att han kan få fram fantastiska hojar.
 
Nyteknik skrev:
Det stämmer att jag inte gillar uppkomlingar och påläggskalvar. Tacka vet jag de som har riskerat liv och lemm på 500:or.

Nu är ju MotoGP hojarna inte helt riskfria de heller. Håller inte med dig om "lång och trogen tjänst" resonemanget. Då får vi ju aldrig upp nya förmågor. Tycker det är kul med killar som tex. Melandri, Hayden etc som är unga och duktiga.

Chris Ash skrev:
Nja, resultaten säger nog mer om KR5:an än om Nobu Aoki. Den enda man kan jämföra honom med är egentligen Jeremy McWilliams och de var ungefär lika jämna som de var på KR3:an. Dvs liten fördel Jeremy.

Jag tror faktiskt att Aoki kan blixtra till i år. Kenny Roberts har visat förr att han kan få fram fantastiska hojar.

Tycker han var betydligt sämre på KR5:an än KR3:an jämfört med Jeremy, har dock inte läst fakta i målet, oavsett KR5:ans underlägsenhet mot de andra hojarna.

När har Proton/KR fått fram "fantastiska hojar"? OK för en pole här eller där men de har ju aldrig varit bättre än Honda och Yamaha tex.
 
Goodstuff skrev:
Nu är ju MotoGP hojarna inte helt riskfria de heller. Håller inte med dig om "lång och trogen tjänst" resonemanget. Då får vi ju aldrig upp nya förmågor. Tycker det är kul med killar som tex. Melandri, Hayden etc som är unga och duktiga.



Tycker han var betydligt sämre på KR5:an än KR3:an jämfört med Jeremy, har dock inte läst fakta i målet, oavsett KR5:ans underlägsenhet mot de andra hojarna.

När har Proton/KR fått fram "fantastiska hojar"? OK för en pole här eller där men de har ju aldrig varit bättre än Honda och Yamaha tex.

KR3:an 2002 var ju helt sanslös! Slaktade 500-rekord på löpande band...
 
Chris Ash skrev:
KR3:an 2002 var ju helt sanslös! Slaktade 500-rekord på löpande band...

Att olika 500 rekord slaktas varje säsong är ju mer regel än undantag. Hade den kommit 2001 hade det varit andra bullar. 2002 hade de andra fabrikerna gått vidare. Vad är bästa placering i ett race för Modenas/Proton/KR?
 
Goodstuff skrev:
Vad är bästa placering i ett race för Modenas/Proton/KR?

6:a, Sachsenring 1998, K. Roberts
6:a, Le Mans 20002, N. Aoki
7:a, Sachsenring 1998, R Waldmann
7:a, Portugal 2001, Jürgen VGB
7:a, Sachsenring/Brno 20002, J. McWilliams
8:a, Jerez 2000, De Gea


Upptäckte just något jag hade glömt...

Imola -98, 500-kval:

1 Jean Michel BAYLE, Yamaha Yamaha Team Rainey
2 Alex BARROS, Honda Honda Gresini
3 Mick DOOHAN, Honda Repsol Honda

JM Bayle den mest underskattade 500-föraren någonsin?
 
Nyteknik skrev:
1 Jean Michel BAYLE, Yamaha Yamaha Team Rainey
2 Alex BARROS, Honda Honda Gresini
3 Mick DOOHAN, Honda Repsol Honda

JM Bayle den mest underskattade 500-föraren någonsin?

De hade fyra åttondeplatser 1997 också men annars är det ju ingen rad som imponerar tycker jag. Iofs har de ju alltid kört lite DonQ stuk med sina annorlunda val av motor och annat. Det ska de ha all respekt för.

JM Bayle var för ojämn men var vass stundtals. Grym på cross var han däremot.
 
Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Back
Top