Använder ni Bug Remover på strålkastaren?

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
tramp
Gör ni det?

Jag har inte vågat prova då det på Turtle-flaskan står en text som varnar för att använda medlet på strålkastarglas av plast.
Men nu börjar det se förjäkligt ut.

det är väl kanske inte att rekomendera då det väl är syra. iaf. Lahegas innehåller ngn syra

avfettning (ej miljövänlig) och skurborste tar allt på nolltid. Varför krångla med övrig kemisk skit?

Gör ni det?

Jag har inte vågat prova då det på Turtle-flaskan står en text som varnar för att använda medlet på strålkastarglas av plast.
Men nu börjar det se förjäkligt ut.
mitt tips e varmt vatten å en trasa,funkar på alla kundbilar jag tvättar varje dag samt min egen hoj:tummenupp

Har använt "bug remover" på min hoj sedan jag skaffade den för knappt ett år sedan, funkar kanon:tummenupp
Har inte heller sett några bieffekter, applicera, vänta någon minut och torka av.

Håller med Black Demon...
Varför betala för en massa kemiska saker när det räcker med trasa och varmt vatten?? Släng tid trasan, vänta en halvtimme (max) och sen är dom bara att torka av....Vill man så kan man använda fönsterputs eller blanda i Yes i trasan.

Varför betala för en massa kemiska saker när det räcker med trasa och varmt vatten?? Släng tid trasan, vänta en halvtimme (max) och sen är dom bara att torka av....Vill man så kan man använda fönsterputs eller blanda i Yes i trasan.

Lägger man på en våt trasa med varmt vatten och låter den ligga över det skitiga området, och väntar ca en halvtimme....??
Låter för bra för att vara sant..måste testas..:tummenupp

Lägger man på en våt trasa med varmt vatten och låter den ligga över det skitiga området, och väntar ca en halvtimme....??
Låter för bra för att vara sant..måste testas..:tummenupp

Jajamensan... Gör jag på både hoj och hjälm...
Funkar klockrent... Och som sagt var, lite Yes gör det ännu enklare/effektivare...
Rensar upp kyrkogården riktigt ordentligt...

Använder insektsborttagningsmedel jag oxå, och över hela fronten.
Viktigast är ju gaffelbenen, så slipper man byta tätningar titt som tätt.
Tips.

Har använt "bug remover" på min hoj sedan jag skaffade den för knappt ett år sedan, funkar kanon:tummenupp
Har inte heller sett några bieffekter, applicera, vänta någon minut och torka av.

Bi-effekter.... kul sagt! :tummenupp

Funkar givetvis, men hemma vill jag vara lite "hi-tech" annars är det din metod som gäller, särskilt på resa, och alltid på visiret, så slipper man repa det.

Last edited:
Bra, ingen som i vart fall fått problem med Bug remover.

Det här med trasan, jag har låtit blött papper ligga över fronten i flera timmar, dessutom spolat på mer vatten när pappret torkat en aning. Men inte får jag bort insektshinnorna på strålkastaren för det. Låt vara att jag inte använt varmt vatten. Yes, kostar ju inget att prova med så jag lär testa, dessutom torde Yes vara snällare mot plasten.

Trasa på hjälmen kör jag oxå alltid med, det funkar bra. Men på strålkastaren är det som sagt klart värre.

Back