Använder du Biltemas Kedjefett för MC?

Använder du Biltemas Kedjefett för MC till din RR-hoj?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Med anledning av Biltemas etablering i depån på övriga produkter som t ex racingolja eller polyester.

Använder du Biltemas Kedjefett för MC till din RR-hoj?

Om kedjan vet om att den sitter på en rr-hoj eller inte kan jag inte svara på, men Bltemas kedjefett är EN av flera olika produkter jag använder.
Tror nämligen att olka produkter penetrerar olika bra: De tunnare penetrerar bra men kastas av/försvinner fort. De tjockare såklart det motsatta.
Jag tror på variation alltså.

Olja
Kedjefett
Vitt Litiumfett
Vax
O.s.v

Nån gång när kedjan är full av torkat fett eller vax räcker lite vanlig olja ur kannan (som löser upp gegget) Och så där får man variera helt enkelt beroende på hur kedjan ser ut och känns.

Lika viktigt är ju att då och då rengöra kedjan ordentligt.

Självklart använder jag Biltemas löjligt billiga produkter, dock använder jag inte deras kedjefett. Rent allmänt ogillar jag trögflytande oljor och vax på kedjan, det blir mycket överskott som ligger kvar utanpå och samlar smuts som sedan hamnar på hojen och skinnstället, det blir mycket kladd. Istället använder jag uteslutande Biltemas Multispray, den penetrerar bra och lämnar lite överskott, inget kladd alltså. Att använda Multispray är en lyx som banåkare kan kosta på sig eftersom man bara kör korta pass. Jag lägger på Multispray innan eller efter nästan varje pass. Det går blixterfort. Tjoff tjoff klart!

jag köpte klister oljan och varken jag eller polaren bakom tyckte den var bra efetrsom det satt över hela hans hoj och på min tail.....men andra kanske tycker den funkar...

Kör med kedjefettet på Mx cykeln. Godkänt med plus i kanten!

Hehe...utan biltemas sortiment överlag så tror jag inte att Roadracingen hade existerat alls i Sverige. :)
Finns väll inte en kotte som skulle ha råd med all kringutrustning som är bra att ha om man var tvungen att köpa märkesprylar. Biltema Rockar!

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!