användarkonton

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Fabrikare
Jag har lagt in ett tidschema i föräldrakontrollen på grabbens dator =Vista64 och var då tvungen att ändra hans konto till standardkonto för att han inte skall komma förbi spärren och det funkar klockrent :tummenupp men eftersom hans konto bara är ett standardkonto så kan han ej installera några spel m.m går det att ändra rättigheterna på ett standardkonto så han får tillstånd att installera spel m.m men inte lägga till konton eller ändra föräldrakontrollen:confused: man börjar bli trött på tjötet från u-gj-veln :D varje gång han skall installera något på burken.

är det så att du inte vill att datorn ska få virus eller är det mot porren och liknande? enklast är att ta bort spärrarna, löst

Läs om läs rätt jag har lagt in tidsbegränsningar för användandet av datorn i föräldrakontrollprogrammet så att han inte blir sittande bakom datorn hela nätterna.
Porren surfar jag fram på min egna laptop:hihi

Ge för böveln inte grabben admin-rättigheter om ni andra i familjen även använder samma dator. När det är dags för admin-rights får grabben en egen dator att lusa ner och sköta/pilla/fixa själv.

Håller med andersbrink, om du ger tillstånd att installera kan han installera vad som helst.

Men tips på att lösa ditt problem: kan du ställa in tidsbegränsning i routern? Då skulle ju den lilla ängeln få installera alla sorters program men bara surfa inom sanktionerade tidsramar (det var ju det du efterfrågade).

Eller kolla på opendns.com har för mig att man kan begränsa tider där också.

Datorn är hans egna och det framför allt hans spelande in till sena nätter vardagar som jag vill avstyra.
Detta funkar finfint i föräldrakontrollen som loggar ut honom från datorn vid de tider som jag ställt in men samtidigt begränsar det hans rättighet att installera spel.
men det kanske inte finns någon bra sett att fixa detta.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg