supermoppe
Men i min värld...
Tappade ner ett nytt oljefilter i en hink med vatten och lite diskmedel.
Är det nått man vågar använda när det har torkat? Är ju inge dyrt med ett nytt men tänkte kolla ändå.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tappade ner ett nytt oljefilter i en hink med vatten och lite diskmedel.Är det nått man vågar använda när det har torkat? Är ju inge dyrt med ett nytt men tänkte kolla ändå.
Är det inte risk att vattnet/diskmedlet kan ha förstört pappen? Känns ju helt klart säkrare att slänga filtret när jag tänker efter lite. Man skulle ångra sig rätt regält om det skulle hända nått bara för att man spar in en 50-lapp.Spola det bar ordentligt så inget diskmedel blir kvar. Och låt det torka sen. Oljan kan ta upp lite vatten och den ångar bort när motorn blir varm. Diskmedel kan däremot vara värre om det finns kvar.
Är det inte risk att vattnet/diskmedlet kan ha förstört pappen? Känns ju helt klart säkrare att slänga filtret när jag tänker efter lite. Man skulle ångra sig rätt regält om det skulle hända nått bara för att man spar in en 50-lapp.
Kan vara dags att byta hobby om man går i sådana tankar...
Ska man börja återvinna förbrukningsartiklarna så kanske man ska börja med radiostyrda bilar istället.
Man måste känna sig rätt blåst när motorn skär pga ren dumhet och snålhet....
Skadar aldrig att fråga!
Läs inlägg 5. Håller med om det var dumt att ens tänka tanken.Sant.
Men jag gav ju svar på tal
Varför riskera ett motorras på tiotusentals kronor för att spara ett par hundra spänn?
Blir lika förvånad varje gång en tråd kommer upp där någon vill återvinna oljan i motorn eller liknande.
Läs inlägg 5. Håller med om det var dumt att ens tänka tanken.Den totala snålheten sitter kvar från pluggandet.
![]()
Aaaaahhh, tack för ditt stöd. Nu känner jag mig inte lika värdelös längre.Jag tycker nog att motsatsen vore dummare.
Öppna plånboken för säkerhets skulla utan att fundera på om det behövs.
Det är dessutom väldigt vanligt när det handlar om fordon.
Oljefilter för ett par hundra? Vart köper du dina oljefilter egentligen?för att spara ett par hundra spänn?
Oljefilter för ett par hundra? Vart köper du dina oljefilter egentligen?
Japp, det intressanta i ditt inlägg var ju egentligen den sista raden. Det finns en del som är dumsnåla utöver det vanliga, vilket ibland kan få tråkiga konsekvenser för dem.Om du har förstått argumentet i mitt inlägg så förstår du att den exakta summan inte har någon betydelse i sammanhanget.
Tappade ner ett nytt oljefilter i en hink med vatten och lite diskmedel.Är det nått man vågar använda när det har torkat? Är ju inge dyrt med ett nytt men tänkte kolla ändå.
17 köpare direkct!!11Lägg ut det på blocket...![]()
Sant.
Men jag gav ju svar på tal
Varför riskera ett motorras på tiotusentals kronor för att spara ett par hundra spänn?
Blir lika förvånad varje gång en tråd kommer upp där någon vill återvinna oljan i motorn eller liknande.
Återvinna olja!!! det gör jag jämt. Det är bara att sila med durkslag vart 500 mil så håller den i 10 år minst![]()
![]()
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti