Använda depåstöd?

woodii

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
R6-2001, Workz WFA125,KTM 450 exc -05,
Undrar bara hur många som använder depåstöd resp inte, när hojen inte är ute på vägarna vill säga :)
Och ev nackdelar av att inte ha ett depåstöd .....behövs det "undrande."

Last edited:
Det underlättar med depåstöd vid t.ex tvätt, smörjning av kjedja, däckbyte etc. Ska köpa!!

Jag har depåstöd både fram och bak. Jävligt bra när man mekar eller tvättar bågen.

Tycker också det känns bättre att låta hojen stå på depåstöd över vintern...

Ok för jag hörde från en kompis att däcken ev förstörs om man inte har stöd, om hojen ska stå en längre tid.....?
Var mest det jag var orolig för, sen e det nog mkt smidigt att ha ett för meckandets skull osv.

jag har bak och fram, depåstådet bak är alltid på når hojen står i garaget.

Smörjer kedjan efter varje tur, bra att ha på depåstöd då.

woodii skrev:
2159234 Ok för jag hörde från en kompis att däcken ev förstörs om man inte har stöd, om hojen ska stå en längre tid.....?
.

Flytta fram/bak hojen så den inte står på samma däcksyta under förvaringen om du inte har tillgång till depåstöd.

Last edited:
woodii skrev:
2159234 Ok för jag hörde från en kompis att däcken ev förstörs om man inte har stöd, om hojen ska stå en längre tid.....?
Var mest det jag var orolig för, sen e det nog mkt smidigt att ha ett för meckandets skull osv.

När du har hojjen ståendes längre tid så bör du antingen ha den på depåstöd alt. rulla den ibland.. och givetvis ha mycket luft i däcken.

Cervantes skrev:
2159240och givetvis ha mycket luft i däcken.

I min Haynes manual står det att man skall ha 5-10 psi mindre än normalt i däcken när hojen står på långtidslagring.

Så noga är det väl inte... min hoj står stilla helt under vinterförvaring utan depåstöd... aldrig märkt av att däcken skulle bli platta ... men står den i några år kanske de blir det... men vad vet jag

Last edited:
Jag har depåstöd både fram och bak,
kanon när man ska vara där och pilla lite överallt med fingarna. :D

Köpte mitt på www.checkray.se bra pris och bra service. :yoparty

Jag har nyligen köpt ett bak och använder det ofta. Smidigt att ha hojen stående helt upprätt, nästan oavsett vad man ska meka med, och centralstöd har jag inget.

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back