Använd hjälm

Blir lite nojig då ja sj körde en testrunda efter bänkning på 1.1km utan hjälm (ett "villa" kvater runt)...tur ja fegar för mkt när ja inte har hjälm på...:gnissla

men en sak undrar ja...är du hemma nu lr?? menar hur i helsike kommer du åt en dator på sjukan?? +inga :tuttar på sjukan? :D (får jue leta efter ngt positivt när det gått som det gått..) krya på dig! :pannkyss

Håller med!! :yoparty om alla tänker på hur det gått med en så är det jue inte mer än rätt ngn tänker på hojen...:D

Ligger ännu på rehab, men med en bärbar dator som har trådlöst internet :)

mm, prova inte utan hjälm. ja kom bara en några hundra m så slutar det såhär :gnissla

och ja, det finns mycket fina :tuttar :nurse

Last edited:
vist är det kul att åka till sjukhus då:) de var strejk då jag var inne efter att jag hade pajat axeln, men endå hade jag typ 5 snygga sjuksköterskor runt mej , inte konstigt man gör sig illa då man hamnar i himmelen :) hehe

Ja men det svåra är o känna igen en "sista repa" menar det kan jue va många till efter....:gnissla
alt. så får man försöka lura "ödet" o ALDRIG tänka "detta blir sista repan för i år" för då är det kokt...lr om man tänker "EFTER denna rundan så ska ja köra min sista repa för i år" :D :tummenupp

Precis... :tummenupp

Fifan, tur att de gick som de gick iaf.
O me tanke på de fina :tuttar du har runnt dig så ska ja väll inte önska dig snabb tillfrisknad så du får åka hem :hihi

shit alltså... tur i oturen att du klarade dig så bra i alla fall med tanke på att du inte hade någon hjälm. krya på dig och "glöm" inte hjämen nästa gång:tummenupp

Och folk suckar när man säger att dom måsta ha hjälmen på när dom flyttar hojen i depån på Spothojskurserna:confused:

Krya på dig :kryckor :tuttar

neee. aldrig utan hjälm igen. har beställt en kolfiberhjälm nu via en bekant fasst det inte är aktuellt att köra pånytt riktit än :P

synd att alla fina :tuttar var på intensiven :(
här på rehab finns bara gamla o medelålders

Intensivarna brukar vara fullproppade me:tuttar .

Man tror man dött o hamnat himlen varje gång man kommer på besök:D

Skall köpa en lätt hjälm - finns de öppningsbara lätta?
Annars skall man nog gå över till nån superlätt ej öppningsbar.
Gick av förra veckan på isgata och fick som enda skador ont i nacken pga hjälmens vikt - typ träningsvärk.
En lätt hjälm minskar skaderisken enormt , gkrafterna vid en crasch gör att en tung hjälm sliter rätt hårt i huvet..

Blir?? eller blev?
Vad i hela världen skulle du testa efter en bänkning? i ett villakvaRter? Å dessutom fega?

Skulle du försöka hitta den sista ponnyn du inte visste du hade kunde jag kanske fattat...

"Blir" får det väll ändå va då ja inte hade en tanke på det då...:rolleyes:
ja skulle bara köra en runda då ja inte kört hojen på nästan ett år......:mad:

synd att alla fina :tuttar var på intensiven :(
här på rehab finns bara gamla o medelålders

Sånt är livet;) Nämen, fy fan, du hade tur i oturen trots allt. Förhoppningsvis tillbaka på hojen till våren. Men, jo, jag har nog kört utan hjälm, den där lilla biten. O i jeans eller shorts bara för att pröva, eller för att tvätta eller något annat svepskäl. Ska jag alddrid mer!!!! Krya på dig, för fan:tummenupp

Edit: Undrar vad alddrid betyder? Jo jag har jobbat som journalist i +40 år. Går tydligen bra trors dysleksi (felstavat:confused:) :rolleyes:

Last edited:
Intensivarna brukar vara fullproppade me:tuttar .

Man tror man dött o hamnat himlen varje gång man kommer på besök:D

Skall köpa en lätt hjälm - finns de öppningsbara lätta?
..

Inte korvätare, väl..? Själv kallar jag det för snusarhjälm. Underlättar verkligen när man ska byta prilla:D :arsele till alla er som föraktar oss med bogvisir. Det kan ha sina praktiska orsaker, även om jag vet att det inte är lika säkert. Men jag är ju så jävla gammal;)

Last edited:
Last edited:
titta han lär sig :) hehe de skulle ju vara läskigt om du fick en higsider på cykeln och slog omkul^^ inget är omöjligt i den värld :P

titta han lär sig :) hehe de skulle ju vara läskigt om du fick en higsider på cykeln och slog omkul^^ inget är omöjligt i den värld :P

mm, highsider tar väldigt ont. hände på banan tidigare i somras. men då hadee jag full utrustning så jag stukade bara handen. men den var ganska obrukbar i flera veckor då

Jag undrar. Vem hittade dig eller körde du med nån annan den lilla rundan?

Med tanke på bilden så kan det inte varit vackert på plats. Sjuk tur du har haft som ens kan sitta o skriva. Finns folk som råkar resa sig mot en öppen skåpsdörr och ligger resten av livet med sond.

Krya på dig :tummenupp

Otrolig tur du har haft som lever och är på bättringsvägen. Skönt att du klarade dig och (hoppas) du blir %100 återställd.
Du har lärt dig en viktig lektion och har fått betala ett högt pris, men ibland är det det som krävs, tyvärr.
Hoppas vi ser dig på en hoj nästa år! :)

Ta hand om dig och krya på dig!!!

Ps. Lycka till med rehab :tummenupp

Mvh
Dio

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back