Antisemit eller Ultrasionist?

Antisemit eller ultrasionist?

• Antal röstningar
    0
Med ultrasionist menas antagligen en person som väldigt, väldigt, VÄLDIGT gärna
vill att det ska finnas en judisk stat runt Jerusalem. Och helst då på mark
som man stulit från någon annan folkgrupp som man efter stölden kan
spruta brinnande fosfor på.

vore det inte smidigare att man läste på lite grann om bildandet av staten israel innan man kläcker ur sig nåt liknande och visar sin totala brist på intelligens?

Innehöll mitt inlägg några sakfel om bildandet av staten Israel?
I så fall vilka?

ja att marken skulle vara stulen,.. och om den är stulen så är det ju från judarna rån alldra första början....men nej ... läs på som sagt jag hänvisar till historien .. orkar inte redogöra här för bildandet av staten israel

ja att marken skulle vara stulen,.. och om den är stulen så är det ju från judarna rån alldra första början....men nej ... läs på som sagt jag hänvisar till historien .. orkar inte redogöra här för bildandet av staten israel

att marken skulle vara stulen från judarna är väl att ta i ??
staten israel bildades ju av moses när han och en massa andra judar flydde från egypten... och på den tiden då de kom dit så levde det folk som vi idag kallar för araber där... men detta hände för flera tusen år sedan så detta kan man ju mer eller mindre skita i... där imot så kan man ju säga att judarna invaderade israel 1948 då de gick i land i staden haifa ... inom några dagar så var det krig och dagliga blodsbad för att få ut muslimerna ur landet ...
och detta har inte slutat än ... judarna vill nu även koncentrera de muslimska invånarna i landet ... själv tycker ja det på minner lite om gamla nazi tyskland...

men detta är en konflikt som ej går att lösa tyvär ... om man inte bara evakuerar allt folk i landet för att sedan bomba bort skiten så ingen kan va där.... mycket mer rätt vist tycker jag :D men nu är de ju iofs inte mitt hus som blir drabbat så kanske inte ska utala mig om saken :tungan

inom några dagar så var det krig och dagliga blodsbad för att få ut muslimerna ur landet ...
och detta har inte slutat än ... judarna vill nu även koncentrera de muslimska invånarna i landet ... själv tycker ja det på minner lite om gamla nazi tyskland...

De som hyste stora drömmar om folkmord, blodbad och fördrivning 1948 var de anfallande araberna. Det tog många år och ytterligare flera krig innan arabledarna började tona ner folkmordsretoriken. Tyvärr återupptogs den härförleden av Irans president.

Sen att judarna också gick hårt fram är såklart ett faktum, men man ska betänka att de palestinska arabernas ledare under andra världskriget var lierade med nazisterna och verkade för att förintelsen skulle utsträckas till mellanöstern. Judarna i området utsattes också för ganska omfattande terror innan 1948.

När man vet dessa saker är det knappast förvånande att judarna fördrev delar av den arabiska befokningen, detta dessutom i en tid när sådana förflyttningar var vanliga i europa. Det var ett sätt att säkra sin överlevnad helt enkelt. Sen lägger ofta ensidiga skuldbeläggare till de flyktingsströmmar som naturligt orsakas av krig och som inte hade ett dugg med några fördrivningsavsikter att göra. De mer extrema judiska terrorgrupperna som Sternligan och Irgun pekas ofta ut som praktexempel på hur judar behandlade muslimer. Ungefär som när dagens begåvningshandikappade pekar ut palestinska terrorgrupper som representativa för palestinierna.

Ungefär som när dagens begåvningshandikappade pekar ut palestinska terrorgrupper som representativa för palestinierna.

Med skillnaden att varje opinonsundersökning utförd i mellanöstern om stöd för terror ger stöd för just den teorin.

Visa gärna på motsatsen, vore kul med nyans men jag tror inte det går att uppbringa.

men detta är en konflikt som ej går att lösa tyvär ...

Infektera deras dricksvatten med förståndsserum och så får Jag ta micken ett litet tag och reliera fritt i de kontrolerade radiokanalerna med uppkoppling till moskéhögtalarna så är hela problematiken löst.

Med skillnaden att varje opinonsundersökning utförd i mellanöstern om stöd för terror ger stöd för just den teorin.

Visa gärna på motsatsen, vore kul med nyans men jag tror inte det går att uppbringa.

Det är skillnad på att säga sig stödja någon och att aktivt utöva terror. Irguns medlemmar var kombattanter och deltog i kriget 1948, de hade ett väldigt brett stöd hos judarna.

Last edited:
Enklast vore väll att utrota den mindre folkgruppen av de båda så är problemet löst?

Och ja tennis är för fjollor

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...