AntiPiratByrån får logga IP-nummer!

TheDiversion skrev:
Det är väl inte så sjukt?

Dom är ju ena förstaklassens rövslickare.. bara man slickar på rätt ställe så får man vad dom vill, och det har dom insett, dom asen.

Är det inte sjukt att en privat organisation får lagra IP-nummer i ett eget "brottsregister"?

Ben Pool skrev:
det gällde tydligen bara tillstånd för dom som delar ut, inte dom som laddar ner
och sen en massa andra invändningar
läs artikeln
http://nyteknik.se/art/42730

verkar inte var en seger ändå

från artikeln:
Summa summarum: Antipiratbyrån får nu samla in uppgifter om tillgängliggörande om man gör det enligt alla de kostsamma och otympliga regler som finns i personuppgiftslagen.

Därefter är man effektivt förhindrad att kommunicera dessa uppgifter till andra företag och organisationer om inte dessa ansöker om samma undantag.

Hur kunde någon komma på att beskriva detta som en seger?

Får väl se vad som händer framöver då....

Varför inte en Sporthoj.com ftp??

med pass o rubbet... kanske även en #irc för att snacka lite live om önskemål på data... :)

ahh.. jag vet inte... hur som tänker inte jag lägga av nu när jag fått upp farten... :hihi

"cath me if U can... :arsele "

DaLorD skrev:
Varför inte en Sporthoj.com ftp??

med pass o rubbet... kanske även en #irc för att snacka lite live om önskemål på data... :)

ahh.. jag vet inte... hur som tänker inte jag lägga av nu när jag fått upp farten... :hihi

"cath me if U can... :arsele "

Personer som hänger på SH har satt upp både IRC, en hub och en FTP. Så det är bara att komma in i matchen.
Fast FTPn är kanske mest för hojgrejjor.

Orkar du förklara lite kort (speciellt hur jag praktiskt skulle kunna ha nytta av det)? Började läsa men höll på att somna... :)

Zee skrev:
Jag tror ordet ni alla vill höra är Darknet.

Just smile and wave boys. Smile and wave.

Tips, använd aldrig DC, kazaa eller torrents. Kör all trafik till FTPer med 128-bit SSL. Då kan de bevaka trafiken bäst de vill. Aldrig att de knäcker det ;D

Farbrorn skrev:
Tips, använd aldrig DC, kazaa eller torrents. Kör all trafik till FTPer med 128-bit SSL. Då kan de bevaka trafiken bäst de vill. Aldrig att de knäcker det ;D

Vilket kanske förutsätter att man har tillgång till en massa FTPer. Vilket inte de flesta har.

Nicke skrev:
Orkar du förklara lite kort (speciellt hur jag praktiskt skulle kunna ha nytta av det)? Började läsa men höll på att somna... :)

Jag är inte helt insatt själv men vad jag förstår är det ett fildelningsprogram där alla filer är krypterade (även segment av filer a la bittorrent) och varje användare har endel segment hos sig som han/hon delar ut. Och nu till 10.000-kronors-frågan: man vet inte vilken data man har hos sig och man vet inte vart man hämtar data ifrån. Därav blir det svårt som fan att spåra en användare för en fil osv. Därav namnet Darknet också.

Nåt i den stilen. :)

Det låter ju farligt iofs. Man vet ju inte om man har filsegment av barnporr på sin hårddisk eller en vanlig film. Iofs är det krypterat så det kanske inte spelar ngn roll, men lite läskigt är det ju. Sen, å andra sidan, kanske sådant regleras via regler ungefär som det funkar på många DC++hubbar. Jag vet inte.

Men intressant är det iaf.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back