AntiPiratByrån får logga IP-nummer!

heinz_p

Tzze Germanz
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
När jag blir stor så..
Jaha, nu var det slut på alla wärzande.

Nu får tydligen AntiPiratByrån logga IP-nummer som därefter lagras i register och skickas vidare till das Polizei. :näsblod

Definitivt anus!

Länk

Ja, det kändes väl inte så roligt. Förhoppningsvis kommer de även i fortsättningen inrikta sig på mainstream-titlar så att vi som delar lite udda/äldre grejer inte hamnar i riskzonen på samma sätt.

Spinky Spendrup skrev:
Är det helt safe? Med tanke på hur tekniken fungerar så kanske det är det?

Helt safe är det ju kanske inte men å andra sidan kan du inte bara ploppa in på datorn och gå igenom fillistor som på DC++. Vad jag förstått så engagerar sig APB mest i svenska filmer/album så det borde vara rätt lugnt. Men vem vet?

Kör iofs endast bittorrent, DC är ju så löjligt osäkert eftersom du får upp hela fillistan när du går in på en användare.
Har ni läst om brottsmålet mot fildelaren?
http://tv4.se/visa/?ID=416304
Till grund ligger APB:s skärmdumpar från DC++. Rätt sjukt att en privat organisation kan styra och ställa så..

Läge att styra upp SH-hubben än mer så att det finns mer att shääära å tanka då? (Ja, jag vet, jag propagerar för det typ en gång om året)

Det måste ju bara vara en tidsfråga innan man kan dölja/kryptera sin ip för alla utom för hub-ägaren som har en nyckel = krav för att få vara på hubben.

Hur antipiratbyrån än gör så kommer de inte att vinna. Allt för många delar filer och när en olaglig företeelse blir allt för vanlig så funkar inte systemet längre. Enligt tv4 nyheterna häromdagen fanns det mellan 600 000 - 800 000 fildelare i Sverige. Det kommer inte vara värre än att gå mot röd gubbe.

/Olzki

Bittorents är säkrare än DC i många fall, som dom flesta redan räknat ut.
Nackedelen är dock att du kan åka dit för "nerladdning" och "uppladning" av samma fil, då det är precis vad torrent gör samtidigt. Men jag vet dock inte om det räknas som en fildelning av en film (exempel) när du håller på och laddar ner den och bara har 20%..

Jag tror ordet ni alla vill höra är Darknet.

Just smile and wave boys. Smile and wave.

Olzki skrev:
Det måste ju bara vara en tidsfråga innan man kan dölja/kryptera sin ip för alla utom för hub-ägaren som har en nyckel = krav för att få vara på hubben............./Olzki

Och hur menar du att man någonsin skall kunna dölja sin ip-adress på ett smidigt sett ?

så länge det handlar om p2p så tankar du direkt av användaren, dvs går ej att dölja ip adress. du kan sätta dig bakom någon skum proxy som står på en hackad burk i rysslan typ..men hjälper inte mkt.

dc++ och torrents kan aldrig funka på det sättet som du föreslog

apbot skrev:
Och hur menar du att man någonsin skall kunna dölja sin ip-adress på ett smidigt sett ?

så länge det handlar om p2p så tankar du direkt av användaren, dvs går ej att dölja ip adress. du kan sätta dig bakom någon skum proxy som står på en hackad burk i rysslan typ..men hjälper inte mkt.

dc++ och torrents kan aldrig funka på det sättet som du föreslog

Jag sitter inte på den tekniska lösningen men har levt tillräckligt länge för att våga påstå att så snart APB eller likande tror sig ha stämt i bäcken, så föds ett nytt sätt att dela som kringgår deras detektionsmetoder.

/O

Olzki skrev:
Jag sitter inte på den tekniska lösningen men har levt tillräckligt länge för att våga påstå att så snart APB eller likande tror sig ha stämt i bäcken, så föds ett nytt sätt att dela som kringgår deras detektionsmetoder.

/O

*host* inlägg #11 *host* :fakta

Markus skrev:
Den här tråden strider mot reglerna, jävla regelbrytare. :mad:

Ja, men det känns väl skönt o bryta mot någon regel då och då va? ;)

Tror inte denna tråden är värre än någon annan.. annars kan ju Swedie fimpa tråden.

heinz_p skrev:
Kör iofs endast bittorrent, DC är ju så löjligt osäkert eftersom du får upp hela fillistan när du går in på en användare.
Har ni läst om brottsmålet mot fildelaren?
http://tv4.se/visa/?ID=416304
Till grund ligger APB:s skärmdumpar från DC++. Rätt sjukt att en privat organisation kan styra och ställa så..

Det är väl inte så sjukt?

Dom är ju ena förstaklassens rövslickare.. bara man slickar på rätt ställe så får man vad dom vill, och det har dom insett, dom asen.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back