Antiklimax knutstorp..

Teddy skrev:
Jag visste det! Lilltjippen-disco-hiphopparen-inget-hår-på-hakan-noll-respekt-för-äldre-Oscar kunde inte hålla sig. Den killen och en racer är en giftemål som heter duga. I bästa fall har Tobias något att titta i backspegeln efter, i troliga fall något att hålla undan för, i sämsta fall något att jaga ikapp. Passa dig Tobias, du får inget gratis av den killen, han hugger som ett rovdjur på savannen. Din pondus, ålder och större livserfarenhet har du inget för, han klipper till direkt och utan nåd.
Hohohoho du är en sann poet Teddy :D

Oscar kan nog bli riktigt giftig på en 250r, han åkte fort redan från början på karlskoga, trots dåligt driv och missade växlar åkte han 1.17 på karlskoga med min hoj, under de 8-9 varv han körde..

Teddy skrev:
Jag visste det! Lilltjippen-disco-hiphopparen-inget-hår-på-hakan-noll-respekt-för-äldre-Oscar kunde inte hålla sig. Den killen och en racer är en giftemål som heter duga. I bästa fall har Tobias något att titta i backspegeln efter, i troliga fall något att hålla undan för, i sämsta fall något att jaga ikapp. Passa dig Tobias, du får inget gratis av den killen, han hugger som ett rovdjur på savannen. Din pondus, ålder och större livserfarenhet har du inget för, han klipper till direkt och utan nåd.
Eller så bränner han kopplingen i starten... :tungan

Teddy skrev:

Det blir säkert hätskt på Sviestad. Bra! :tummenupp

oscar skrev:
Provtur skulle jag tro, men i syfte att kanske ta reda på vad man ska göra nästa säsong! :)

Jag tror att de flesta som provar både 250 Racer och Rookie 1000 - och som inte är fullständiga nybörjare - tycker att 250 är strået vassare.

Vi behöver bli fler B-förare i 250. Det kommer bli ett kanonrace den 29:e och solidariska A-förare borde låna ut sina hojar till B-förare med högre ambitioner än att fortsätta köra fyrtakt.

Nyteknik skrev:
<klippklipp>med högre ambitioner än att fortsätta köra fyrtakt.
Wham-bam, där satt den! Mitt i solar plexus! Nu väntar vi bara på Valmers och Humlans blygsamma kommentarer! :rofl

Nyteknik skrev:
Jag tror att de flesta som provar både 250 Racer och Rookie 1000 - och som inte är fullständiga nybörjare - tycker att 250 är strået vassare.

Nja! Chassit kanske må vara vassare, men jag måste säga att jag blev lite besviken på effekten då jag tyckte att den sög. Inte riktigt det där hysteriska som hela blåryksmaffian pratat om...
Dock så var det jävligt roligt!!! :)

oscar skrev:
Nja! Chassit kanske må vara vassare, men jag måste säga att jag blev lite besviken på effekten då jag tyckte att den sög. Inte riktigt det där hysteriska som hela blåryksmaffian pratat om...

En hoj med 80-90 hk kommer naturligt nog aldrig att accelerera som en med 160 hk. Men 80-90 hk räcker definitivt för att man ska slippa sitta och gäspa mellan kurvorna om hojen väger 100 kg.

Om man får störst kick av att bränna rakt fram så fort som möjligt väljer man inte 250. Men om man vill köra motorcyklar som tillåter föraren att ta körningen till en nivå som inte är möjlig med en 1000cc gathoj finns det bara 125 och 250.

:yoparty

oscar skrev:
Du måste skruva på det ställbara munstycket på rakan, fattar du väl. :hihi

Nyteknik skrev:
...till en nivå som inte är möjlig med en 1000cc gathoj finns det bara 125 och 250.

:yoparty

Exakt vilken nivå menar ni!? Finns nivåer på körning som inte är möjlig med 125 eller 250, men som är möjligt med en 1000cc gaträser...

oscar skrev:
Exakt vilken nivå menar ni!? Finns nivåer på körning som inte är möjlig med 125 eller 250, men som är möjligt med en 1000cc gaträser...
Du menar köra istället för att meka.

Chris Ash skrev:
Han menar nog rolling burnouts utanför donken.....

Inte ens stillastående sådana verkar gå på en 125 räser! Jag såg hur du försökte vi starten på Knudan. Du stod still men det kom ingen rök... :hihi

oscar skrev:
Inte ens stillastående sådana verkar gå på en 125 räser! Jag såg hur du försökte vi starten på Knudan. Du stod still men det kom ingen rök... :hihi
Den enda rök jag sett är när fjollmotorn havererar, men den röken har jag sett ofta... en vit rök som signalerar att långsamtgående fordon är på banan, dom tänker då på allt dom däringa japsen.

oscar skrev:

Visa mig det Rookie 1000 ekipage som är snabbare genom kurvorna och bromsar senare än vilken medelmåttig 250-förare som helst. :7peta

Nyteknik skrev:
Visa mig det Rookie 1000 ekipage som är snabbare genom kurvorna och bromsar senare än vilken medelmåttig 250-förare som helst. :7peta
Varvtiderna talar tydligt, kolla in medelmåttige Goodstuff, han va snabbare på sin TRX-Traktor än han är på sin 250R.

Nyteknik skrev:

Enligt mitt senaste samtal med Gubbstrutt så bromsar jag senare än denne både här och där på Gåsen. Men, så hade jag ju en smärt 600:a iofs... :D

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back