Antiglidmedel

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
Mina backspeglar har en förmåga att ändra läge när man kommer upp i lite fart och när man accelererar. Detta beror helt enkelt på att speglarna löper för lätt runt kulan som sitter på armen.
Hur fixar man detta lättast? Finns det något "antiglid" medel man kan ta på eller vad kan man göra? Antar att jag hittat ett problem där 5-56 inte är den ultimata lösningen.

MostWanted_NKPG skrev:
dra åt axeln som gör att du kan ändra läge på speglarna... annars kan du väll ha i lite sand ;)

Hmm... är jag så dum att jag missat den skruven? trodde inte att där satt någon. Det är alltså inte det nedre fästet som är löst utan uppe vid spegeln. Som det är nu ser man bara sig själv när man kör och sminkspeglar som visar mitt ego har jag ingen nytta av.

avfetta?

Vastrix skrev:
Mina backspeglar har en förmåga att ändra läge när man kommer upp i lite fart och när man accelererar. Detta beror helt enkelt på att speglarna löper för lätt runt kulan som sitter på armen.
Hur fixar man detta lättast? Finns det något "antiglid" medel man kan ta på eller vad kan man göra? Antar att jag hittat ett problem där 5-56 inte är den ultimata lösningen.
Du kan ju testa att "avfetta" med nån typ av "Breakleen" (bromsrengörning),eller vad det kallas. Spray som avfettar utan att lämna några spår... Kanske värt att testa????

b.q skrev:
Du kan ju testa att "avfetta" med nån typ av "Breakleen" (bromsrengörning),eller vad det kallas. Spray som avfettar utan att lämna några spår... Kanske värt att testa????

Jag funderade lite på det innan men den sitter så löst så jag undrar om det räcker. Men det är ingen dum idé så jag får väll testa det imorgon.

Om du sätter speglarna i "rätt läge" kan du fixera dom genom att kladda på Casco's genomskinliga skosulereperationsgegga "Liquisole". Jag använder t.ex. den geggan för att fixera nya glappande handtag på styret. Härdar genom luftens fuktighet på 24 timmar.

andersbrink skrev:
Om du sätter speglarna i "rätt läge" kan du fixera dom genom att kladda på Casco's genomskinliga skosulereperationsgegga "Liquisole". Jag använder t.ex. den geggan för att fixera nya glappande handtag på styret. Härdar genom luftens fuktighet på 24 timmar.

He, he inget dumt förslag. Liquisole funkar nästan till vad som helst och det biter sig fast även i glas och blir mjukt och följsamt efteråt. Ett utmärkt medel till mycket!

Nu låter det som jag är försäljare av just denna produkten men så är INTE fallet. Jag är bara en nöjd användare!

Edit: Det går ganska lätt att ta bort efteråt om du inte tar på allt för mycket. Man skär enklast bort det med en vass kniv!

Lycka till!
// Niklas

Back