anti spinn

mc mekanikker

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2006
Hoj
honda vtr turbo
antispinn

kann noen hjelpe meg?
hollder på å bygge antispinn system til min turbo vtr,
jeg har et tenn system som kann senke tenningen når den får en annalog besked omm at ett spinn skjer.
mitt problem er å få tak i et koblings skjema til en boks som kann rekne ut at ett hjul spinner å skikke ut en annalog beskjed til tenn systemet.
altså en puls rekner, jeg har puls givere å broms skiver med kuggar.
så finnes det noen el nörd eller el ingeniör som kann hjelpe meg

Last edited:
Det du vill få ut är väl skillnaden mellan framhjul och bakhjul? Alternativt om hastighetsändringen hos bakhjulet är för hög? Deltahastighet alltså. Borde ju inte vara så klurigt, för den som kan :rolleyes:

Det du vill få ut är väl skillnaden mellan framhjul och bakhjul? Alternativt om hastighetsändringen hos bakhjulet är för hög? Deltahastighet alltså. Borde ju inte vara så klurigt, för den som kan :rolleyes:
Ett system som känner av hastighetsökning måste vara väldigt noggrannt justerat om man inte vill strypa hojen vid acc.

En sensor på framhjul o en på bakhjul måste ju vara bäst?

Ett system som känner av hastighetsökning måste vara väldigt noggrannt justerat om man inte vill strypa hojen vid acc.

En sensor på framhjul o en på bakhjul måste ju vara bäst?
Jovisst, två sensorer är ju det optimala! Frågan är ju bara vilket som är enklast att bygga? :va Beror ju lite på vad man har för hårdvara att räkna med också :)

Borde inte det skita sig rätt hårt så fort man gör ett litet framhjulslyft med en sensor på fram- och en på bakhjulet?

Tc?

Kanske en dum fråga , men hur funkar tc vid bakhjulslyft/framhjulslyft teoretiskt borde det strypa motorn, nog fan har jag sett Gp-förare brassa över mållinjen på slangen:va

jeg har sensorer både fram å bak, jeg har også et tenn system som som bakker tenningen (dette er justerbart)når den får et annalogt impuls. så det eneste jeg behöver er en puls rekner eller koplings sjema til en slik
elfa sier at de har alle deler jeg behöver men de kan ikke hjelpe meg med koplings sjemat

framhjuls löftet blir begrenset. dette kommer an på hvor hårt justert systemet et det kan selfölgelig også slås av med en liten bryter på styret eller når gaffelen er helt ut strekkt

Last edited:
Kanske en dum fråga , men hur funkar tc vid bakhjulslyft/framhjulslyft teoretiskt borde det strypa motorn, nog fan har jag sett Gp-förare brassa över mållinjen på slangen:va
Sensoren bak ska väl vara styrande till ecu och den främre bara en givare.
No problemos

jeg har sensorer både fram å bak, jeg har også et tenn system som som bakker tenningen (dette er justerbart)når den får et annalogt impuls. så det eneste jeg behöver er en puls rekner eller koplings sjema til en slik
elfa sier at de har alle deler jeg behöver men de kan ikke hjelpe meg med koplings sjemat

framhjuls löftet blir begrenset. dette kommer an på hvor hårt justert systemet et det kan selfölgelig også slås av med en liten bryter på styret eller når gaffelen er helt ut strekkt

Jag kan hjälpa dig med programeringen och kretsen... såg att du bor i närheten, hör av dig om det är aktuellt

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis