Anti imm medel?

Alex R1100S skrev:
Ett bra medel för att hålla imma borta från visiret, tips tack.

ta lite YES diskmedel på fingret och smeta ut det på insidan tills det inte syns nå diskmedel mer. :tummenupp

EDIT: Funkade bra för mig iaf.

//nomolas

annars så finns ju imskyddsfilm som du kan klistra på visiret

Kolla vad hockyspelarna använder! Dom har ju ingen imma.

Åk till din närmaste MChandlare och välj mellan de två produkterna:

PinLock

eller

FogCity

Bygger på samma princip fast det ena är ett fast plaststycke (fogcity) medans Pinlock är borttagbart. (sätts fast med "piggar" i visiret)

//jaG

Zeb_Macahan skrev:

PinLock

eller

FogCity

Bygger på samma princip fast det ena är ett fast plaststycke (fogcity) medans Pinlock är borttagbart. (sätts fast med "piggar" i visiret)

//jaG
¨
ja har nån plastfilm som sätts klistras fast i kanterna, funkar skitbra!! ingen imma alls.

Zeb_Macahan skrev:

PinLock

eller

FogCity

//jaG

Ahh.. jo Pinlock känner jag till... men då måste jag nog köpa ett nytt visir oxå.. som är förberett för pinlock... och jag tänkte slippa det...
Men FogCity kände jag inte till, är det en självhäftande plast eller?
Jaja, jag får åka & kolla..
Tack

Alex R1100S skrev:
Ahh.. jo Pinlock känner jag till... men då måste jag nog köpa ett nytt visir oxå.. som är förberett för pinlock... och jag tänkte slippa det...
Men FogCity kände jag inte till, är det en självhäftande plast eller?
Jaja, jag får åka & kolla..
Tack

Fogcity är en plastskiva med klister runt kanten som sätts fast på insidan av orginalvisiret permanent. Pinlock sätts fast med små pluttar (pins) och går att ta loss. Bägge så kallade imskydden gör att man får så kallde rosor av alla ljus om man kör i mörker. Efter att ha testat bägge anser jag pinlock är det bättre alternativet då man kan ta loss det om man behöver. Ska ut och hämta nytt visir och pinlock efter jobbet. Det är kallt på mornarna före 7 nu.

Har själv FogCity och är skitnöjd, mörkerkörning har inte varit nåt större problem heller. Finns visst en ny version som mörknar i solljus och vice versa, enl försäljaren går det på sekunden. Bl.a. MCboden i Sthlm har dessa.
/Hasse

nomolas skrev:
ta lite YES diskmedel på fingret och smeta ut det på insidan tills det inte syns nå diskmedel mer. :tummenupp

EDIT: Funkade bra för mig iaf.

//nomolas
Funkar klockrent!!!!:fakta

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...