Antal mil

ninjastefan

if you gonna be dumb you gotta be tough.
Gick med
18 Apr 2010
Hoj
Kawasaki zx10r 2009
Hallå! jag funderar på att köpa en Ducati 749s, den är från 2003, och har gått 1700mil, Har ingen större koll på vad som anses som mycket med en Mc, hur är det med detta? är 1700mil mycket? är den nere för nedräkning om man säger så?

En motorcykel motor kan gå nästan lika långt som en bil om man bara sköter den... Kanske är skillnad om MC:n kört bana, men 1700 mil är inte mycket. Har ju själv kört cirka 500 mil denna säsongen och fler lär det bli.

Skulle inte oroa mig värst förrens du är uppe i 10000 mil sträcket och då ändå gå på känsla/provkörning :)

Säger som föregående talare. Att testa köra den och känna hur den känns är det bästa. Men 1700 mil för en 03 är rätt lite. Eller normalt iallafall. Min -11 har gått 830 mil :crash

Kör en cbr 600 rr på 6000+mil
Innan den hade jag en r1a på 5300mil o den va i fin fint skick.

Häng inte upp dig på mil.
Fins en drös folk här på sport hoj som kör VFr o liknande med över 15k mil på o dom kallar dom för "inkörda"

1700 är fan knappt inkört jag räknar med att köra typ 1700 per sesong.:rofl

1700 mil är väl lite för en 03a.. Min 05a har gått 5500mil och tickar på bra.. Sköter man oljebyte, filter och lite allmän kärlek så håller väl de flesta hojar många mil..

Jag har ju då sett och kört hojer med lite mil på mätaren som känns som om de gått flera varv runt jorden, oftast beroende på att ägaren inte sköter hojen..
:smasha

1700 mil är väl en knappt inkörd motor? Det är inte mycket för en 03a så var lugn:tummenupp

Tänk om vi skulle vara lika försiktiga när vi köpte bil. :fakta

1700mil inte ens inkörd en ju, vänta tills den passerat 30 000 mil då är den inkörd :rolleyes:

Alla vet ju att en sporthoj är slut DiReCt efter 350 mil...

Jag körde 16 mil bana med min och nu är den tyvärr förbrukad, dessa motorcyklar är så klent byggda... skillnad med bilar!

Jag byter alltid hoj när de gått 500mil, diReCt, för då är de slut :hihi
Nejdå, oroa dig inte, 1700mil är inget alls att bråka om :)

Detta ämne brukar framkalla mer känsloyttringar än tekniska diskussioner.
Så för att undvika en massa moderering, flyttade jag tråden från teknikforumet .

/Jörgen

1700 mil är, som de flesta säger, en knappt inkörd hoj. Det du ska vara observant på då hojen verkar haft en/flera passiva ägare är att däcken inte är lastgamla och att kamremmarna (iom att det gäller en ducati) inte heller gått över tiden för byte.

Min personliga åsikt är att en hoj gått "långt" över 10000 mil, och det innebär inte att den är slut. Servar man prylarna så håller dom, gäller även italienska hojar.

Var får folk denna ide ifrån att ett motorfordon som en mc med normal service är slut vid 1700 mil. :va
Några anledningar skulle kunna vara:
- körs betydligt hårdare än en bil
- oftast högre varvtal än en bil
- mindre cylindervolym
- man plockar ut ganska mycket hästar per cylindervolym

Min har gått 6500 mil. Den är dock skranglig lite överallt. Motorn går som ett spjut. Dock har jag kamaxlar som är nedslitna. Vilket blir nästa projekt då det blir absolut nödvändigt.

Hojen har haft många ägare och det märks. Finns knappt en pinal som är kvar sedan original:hihi

Fastsvetsade bultar till grenröret tex:död

Min har gått 6500 mil. Den är dock skranglig lite överallt. Motorn går som ett spjut. Dock har jag kamaxlar som är nedslitna. Vilket blir nästa projekt då det blir absolut nödvändigt.

Hojen har haft många ägare och det märks. Finns knappt en pinal som är kvar sedan original:hihi

Fastsvetsade bultar till grenröret tex:död

Många ägare och 20 år på nacken är nog ditt problem och inte 6500mil ;) Min 07:a BMW med 7000mil på mätaren är bättre nu än när den var ny :)

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien