Antal mil mellan ventiljustering på en 525a..

Flåhäng

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
KTM 690 Enduro
Hej Alla,

Ni som kör 525 exc i SM utförande, hur många mil brukar ni köra mellan justeringarna? Enl. boken så är det ju 15h som gäller men jag undrar om det är nån kör ett visst antal mil istället för att hålla koll på timmarna..

:yoparty

Mvh
R

Flåhäng skrev:
2112655 Hej Alla,

Ni som kör 525 exc i SM utförande, hur många mil brukar ni köra mellan justeringarna? Enl. boken så är det ju 15h som gäller men jag undrar om det är nån kör ett visst antal mil istället för att hålla koll på timmarna..

Mvh
R
Du har väl timräknare i hastighetsmätaren, inte så svårt att hålla koll på? :)

Står ju även 10 tankar i boken. Kanske lättare att hålla koll på om du har plockat..... menar datan har pajat.

Det vanliga är väl att man justerar ventilerna när man märker att hojjen börjar bli lite trögstartad...15h är nog lite "overkill" men det är aldrig fel att sköta servicen efter handboken :tuttar

pontan666 skrev:
2112796 Det vanliga är väl att man justerar ventilerna när man märker att hojjen börjar bli lite trögstartad...15h är nog lite "overkill" men det är aldrig fel att sköta servicen efter handboken :tuttar

ok, tack för era svar! Ventilerna ställdes vid 60mil o nu så står mätaren på ca 100 mil så jag borde kunna köra en 10-20mil till innan jag ger mig på det där.
Jag bytte olja + filter i helgen.

/R

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...