Antal bandagar?

• Thread starter Thread starter Smagatusk
  • Start date Start date

Smagatusk

Guest
Jag är nyfiken på hur många bandagar SH.com:arna avverkar på en säsong. Banorna är ju lite ofördelaktigt placerade i vårt rike för exempelvis norrboende.

Den delen av er på SH som tävlar är jag speciellt nyfiken på. Många av er bor ju inte direkt nära en bana, så det borde ta mycket tid och många mil för er att ta er till och från träningarna.

Anledningen till att jag frågar är dels att jag är nyfiken, och dels att jag vill jämföra min träningsfrekvens med andra eftersom jag tycker att alla kör snabbare än jag (nåja)... :)

Ska dunka upp en poll som täcker några alternativ...

EDIT: Pollen gick ju som en dans. Blev utan, tydligen. :mad:Svara efter bästa förmåga. :)

Last edited:
Norrboende? Vi får ju en bana i Fällfors nu i höst. :)

http://www.drivecenter.se/om.aspx

Jag har kört på bana en vända i år (första gången) och det blev på Kemora i Finland, 55 mil enkel väg ungefär.

Ser även ut som jag ska till Gelleråsen nu om två veckor för att köra. Då blir det ca 120mil enkel väg.

Norrboende? Vi får ju en bana i Fällfors nu i höst. :)

http://www.drivecenter.se/om.aspx

Jag har kört på bana en vända i år (första gången) och det blev på Kemora i Finland, 55 mil enkel väg ungefär.

Ser även ut som jag ska till Gelleråsen nu om två veckor för att köra. Då blir det ca 120mil enkel väg.

Det var en svårtolkad bild, du...

Men kul att ni får en bana där uppe.

Måste ge en eloge till SH att man inte kan ändra stavfel i rubriken, eller lägga till en poll när första försöket gick åt skogen.:död

1 bkk smc - knutstorp
2 dagars actionpics - knutstorp

kommande

1 ev. 2 bandagar med sydskånes på knutstorp, ev en på sturup raceway också

hade hoppats att komma iväg till falkenberg på onsdagar (vilka dagar dom nu har öppna bandagar)

men mitt mål för i år har iaf varit 4 bandagar.. vilket jag ser ut att uppnå :banana

1 bkk smc - knutstorp
2 dagars actionpics - knutstorp

kommande

1 ev. 2 bandagar med sydskånes på knutstorp, ev en på sturup raceway också

hade hoppats att komma iväg till falkenberg på onsdagar (vilka dagar dom nu har öppna bandagar)

men mitt mål för i år har iaf varit 4 bandagar.. vilket jag ser ut att uppnå :banana

Aldrig SRW?

Själv försöker jag hinna med så mycket som möjligt. Verkar bli uppemot 20 bandagar i år.

Nå´t ska man väl fan lära sig med det antalet?:confused:

Brukar bli runt 30/år, det räcker inte på långa vägar...

Runt 100-150 vore lagom tycker jag.

Brukar bli runt 30/år, det räcker inte på långa vägar...

Runt 100-150 vore lagom tycker jag.

Men hur många bandagar har då en som tävlar i Sverige?

30 stycken är ungefär vad min ekonomi skulle palla med. Är all tävling utesluten utöver ERF då? :confused:

Jag är uppe i 6 st om jag räknar avklarade och bokade i dagsläget.
Blir minst 1 till, förhoppningsvis Arlanda om jag lyckas få en plats där.

(jag tävlar inte, och är kass).

Gokartbana är jag uppe i 10-12 st, nåt sånt..

Hitills är det en 8 stycken. Landar nog på en 12-15 när säsongen är slut :)

Jag har flyttat från Sthlm till Skåne för 1 år sen. Jävla skillnad på accessen till bankörningarna. 30 min till Sturup körning "nästan" varje söndag,30 min till Knutstorp,90 min till Falkenberg och 120 min till Anderstorp.
Jag brukar köra 5-7 dagar per år boendes i Sthlm,nu iår är jag uppe i 12st.
Jävligt skönt att det inte är antal tillfällen som hindrar en från att åka nu längre. Har vänner i Sthlm som åker till Gelleråsen på onsdagar och tränar. 50 mil på en dag...fy fan. hårda killar!

//TKBHENKE

7st betalade -3st avklarade 4st kommande i aug

Hade jag bara närmare hade jag kört mer :)

Gokartbana har jag aldrig gillat med sporthoj, det lär dock bli aktuellt nu när det är motardkomplement på ingående.

4 för min del blir det.
Steg 1-3 med SMC och en fri körning på Gotland ring.

brukar bli 50+ men då jag kör myycket som föråkare och som instruktör för SMC kanske man inte kan jämföra riktigt, att komma upp i Kosefs antal blir dock svårt om jag inte vill bli singel igen! :)

För få i år, två avklarade, en bokad i augusti, lär få in en eller ett par till.

Har sug efter en motard och lite mer kartbaneåka, eller varför inte riktig motardköring i etuna, men tid/pengar...crossåkat tar en hel del av båda. :D

Last edited:
brukar bli 50+ men då jag kör myycket som föråkare och som instruktör för SMC kanske man inte kan jämföra riktigt, att komma upp i Kosefs antal blir dock svårt om jag inte vill bli singel igen! :)

Men du kör ju redan 20 mer än mig?

12 st iår..

6 dagar på Gelleråsen (3 tillfällen)
6 dagar på Midlanda (3 tillfällen)

Hade gärna kört mera men har inte mc i skick för det tyvärr...

Men hur många bandagar har då en som tävlar i Sverige?

30 stycken är ungefär vad min ekonomi skulle palla med. Är all tävling utesluten utöver ERF då? :confused:

Är väl uppe i ca 7-8 ink (Mugello) dagar och 2 kvällsträningar, har en dag inplanerad och två kvällsträningar vet ej om jag hinner med så mycke mer.
Sen kör jag 9 tävlingshelger och träningen som erbjuds där.
( har även kört ERF dock ej full tid:) )

Arrangerar 10 st heldagar per år, samt 12 kvällsträningar, och kör 5-6 ERF per år. Dessutom ett mindre antal, 2-5 träningar med andra arrangörer, främst i samband med tävlingarna.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back