Ansvarslöst

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Såg ju ganska snyggt och städat ut det där. Ett par skymda kurvor där jag själv skulle ha hållt igen mer (för att inte stå öga mot öga med mjölkbilen eller en traktor) om jag varit i samma situation, men annars så...
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
No1 skrev:
Efter att ha sett denna film så kan jag bara hoppas att "kritikerna" i denna tråd skriver med en stoooooooooooor portion ironi då dom annars borde köpa en Suzuki Intruder och leta efter tillhörande forum!!! ;)

Klart skön film med undebara vägar samt en förare som till och med stannar för stop plikt mm... :tummenupp

No1...

:fakta

Köper man sporthoj så ska man andvända den...
Vägarna är ju dessutom nästan helt öde, går ju inte o gämnföra men t.ex. GR som kör så i tät trafik :crash
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Blivande republiken Sverige
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Just ja, resrutt:

Filmen börjar i Eggvena, strax utanför Herrljunga, och färden går sedan mot Bråttensby, här är första stop-skylten. Därefter svängs det höger mot Vårgårda och vi följer med genom vårgårdaskogen, tror egentligen den heter braskebergsskogen (jiwe?), ett trevligt parti. Väl ute genom skogen klipps det.

Därefter fortsätter filmen på Shell i Annelund och färden bär vidare mot Ölanda, Hudene/Herrljunga.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Måste säga att denna rulle ger gat-abstinens :p
Tur att banorna öppnar snart, vi ses Apis :tummenupp
 

kawa69

Jobbar
Gick med
7 Mar 2003
Ort
hemma
Hoj
mc
Grymt bra film samt mycket rolig väg ser det ut att vara :tummenupp


Och inge klagomål på denna person tack, mera filmer av detta slag istället................
 

jiwe

Assumptions is the mother of all fuckups
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Herrljunga
Hoj
GSXR1000
abstruse skrev:
Just ja, resrutt:

Filmen börjar i Eggvena, strax utanför Herrljunga, och färden går sedan mot Bråttensby, här är första stop-skylten. Därefter svängs det höger mot Vårgårda och vi följer med genom vårgårdaskogen, tror egentligen den heter braskebergsskogen (jiwe?), ett trevligt parti. Väl ute genom skogen klipps det.

Därefter fortsätter filmen på Shell i Annelund och färden bär vidare mot Ölanda, Hudene/Herrljunga.

Nja egentligen heter den Bråttensbyskogen men uttalas av infödda som bråskaskoen alternativt bröskabärsskoen. Väldigt finurligt av dig att nämna dessa fina vägar på forumet. Lär väl vara kört för all framtid efter din filmsekvens samt fin fin platsangivelse. ;) Du vet hur vännerna av lag & ordning fungerar i trakten. Just nu säger dom " förbenad N**** sum kör sum en idiot" (obs, västgötska) och vips nästa gång ligger det en stock mitt vägen bakom skymda kurvan. Det hända faktiskt för ett par år sedan. En han tröttnade på alla hastighetsrekord förbi huset och släpade helt enkelt ut en granstock modell större mitt i vägen.
 

B1

Dirtmover!
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
TL 1000s -97
Skön rulle!! :fakta

Men jag skulle aldrig våga, han kör ju för fort, det får man ju inte... :rolleyes:
 

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 690 SMC
Har bara ett tillägg. LYX!!!

Finns aldeles för lite sådana vägar i vårat land.
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Blivande republiken Sverige
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
jiwe skrev:
Nja egentligen heter den Bråttensbyskogen men uttalas av infödda som bråskaskoen alternativt bröskabärsskoen. Väldigt finurligt av dig att nämna dessa fina vägar på forumet. Lär väl vara kört för all framtid efter din filmsekvens samt fin fin platsangivelse. ;) Du vet hur vännerna av lag & ordning fungerar i trakten. Just nu säger dom " förbenad N**** sum kör sum en idiot" (obs, västgötska) och vips nästa gång ligger det en stock mitt vägen bakom skymda kurvan. Det hända faktiskt för ett par år sedan. En han tröttnade på alla hastighetsrekord förbi huset och släpade helt enkelt ut en granstock modell större mitt i vägen.

Tror det är Robban som lärt mig "bröskabärskoen"-uttrycket. Vad gäller att nämna vägarna på forumet så tror jag det är högst harmlöst vad gäller farbror Haffa. Jag har ett gäng argument bakom, men de behövs väl kanske inte tas upp här, även om detta går att ordna om önskemål föreligger. :)

Den förbenade N**** kan de inte ta fast längre, han ska bara köra bana fortsättningsvis, har jag hört... ;)
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top