Anslutningen bryts efter c:a 45min.?

Calmanders

U'll never catch me alive!
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
954 Fighterblade -03
Har Bredbandsbolagets 10/Mbit via telejacket och har aldrig tidigare haft några problem. Men den senaste veckan så har anslutningen brutits efter c:a 45min.
och jag har kollat driftsinformationen på BBB's hemsida, samt varit i kontakt med dom angående detta. Men enligt dom är allt okej.

Så jag börjar bli irriterad på vad detta kan bero på. Startar jag om så fungerar det igen... :va Har inte rört en endaste inställning eller öppnat eller laddat ner något för mig fullständigt okänt.

Kör med XP Pro från originalskiva och Norton Internet Security originalskiva
om det kan vara intressant.

Mycket tacksam för hjälp.

Har hört att BBB har haft problem med en del av modem-modellerna. Kan vara värt att kolla upp.

Funkar det alltså efter att du startat om datorn, eller modemet? De hade problem med 5222:orna för några månader sen, men det hade mest med telefonin att göra. Och startar du om datorn så har det verkligen inte med modemet att göra :)

been ther done that.. löste sig utan att ja behövde görea nått 24/1 lina

Dom har även haft problem med uppdatering av DHCPen. Brukar räcka med att högerklicka på ikonen nere till höger, om du har den framme, och välja "Reparera Anslutning"...

Men det var ett tag sedan här i Alingsås i alla fall och verkar ha löst sig...

Jag har både problem med att mitt nätverkskort "hänger sig" samt att bredbandsbloagets lina går ner.

Att kortet hänger sig beror nog på taskiga drivisar, har försökt uppgradera med referensdrivisar och originaldrivisar men ändå samma problem, uppdagades när jag bytte moderkort så det får jag nog leva med.

Däremot dör linan lite titt som tätt och kan vara nere i flera timmar. Händer dessutom alltid sent på kvällen så telefonsupporten är givetvis stängd, och om jag mailar och felanmäler så ber de mig ringa när det händer igen, så de kan hjälpa/felsöka över telefon... har varit nöjd tidigare men deras support har tyvärr gått ner sig senaste tiden. Gissar att de fått för många kunder.

jayjay skrev:
Jag har både problem med att mitt nätverkskort "hänger sig" samt att bredbandsbloagets lina går ner.

Att kortet hänger sig beror nog på taskiga drivisar, har försökt uppgradera med referensdrivisar och originaldrivisar men ändå samma problem, uppdagades när jag bytte moderkort så det får jag nog leva med.

Däremot dör linan lite titt som tätt och kan vara nere i flera timmar. Händer dessutom alltid sent på kvällen så telefonsupporten är givetvis stängd, och om jag mailar och felanmäler så ber de mig ringa när det händer igen, så de kan hjälpa/felsöka över telefon... har varit nöjd tidigare men deras support har tyvärr gått ner sig senaste tiden. Gissar att de fått för många kunder.

att man ens kommer fram till deras support är ett under.. 30 - 40 minuter i telefonkö är ju inte ovanligt vad jag har upplevt iaf

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg