Anslutningar CV-förgasare

Det måste vara fel. Har haft ner ett antal BST förgasare och alla har haft samma fjäderlängd. Det skulle ju i teorin kunna vara samma "styrka" på fjädrarna men det tror jag är ett långskott.

Membranen ser ut som de jag haft. Men hålen jag haft har varit små sprickor, knappt synliga, så man får kika noga.
Som någon annan skrev. Vakumförgasare. Dvs allt skall sitta där det skall annars fungerar det mindre bra. Täta vakumuttagen, på med original luftfilter och och box.

Nere vid nålarna skall alla nålar ha samma, lika antal, brickor (de är små och lätta att tappa) och C-klipset sitta i samma spår som utgångsläge ivf.

Då membranen sitter ihop med trottlarna som ska kunna röra sig upp och ner kan de såklart inte vara släta och spända. Vad det skulle det finnas för rörelsemån då? De ska hålla tätt. Och kunna röra sig uppåt och nedåt. Ser bra ut. Men inte är jag någon expert, så om någon vet att det skulle förhålla sig på något annat sätt så...

På med vakuumet nu då och kolla om den fortfarande går bra! Isåfall var det ju bara luftfiltret som fattades. Går den sämre om du kopplar ihop vakuumslangar som de ska vara då vet du ju var problemet sitter.

Naturligtvis ska trotteln kunna röra sig, det förstår jag också. Vad jag menar är att de nya membran jag sett nog inte varit lika rynkiga som de på bilden. Gamla membran kan ju svälla så att det t.o.m blir svårt att få tillbaka dom i spåret så att locket kan återmonteras. Misstänkte att detta kunde ha hänt med TS membran vilket ju knappast kan ha en positiv effekt på gasresponsen i motorn.. Men nog om det, jag har säkert fel så nu drar jag innan Jörgen kommer och slår mig på fingrarna för att jag svamlar! :glömdet

Ingen fara. Man får gissa och spåna hur mycket som helst. Bara man talar om att man gör det.
Så jag tycker att era membrandiskussionerna i den här tråden är hur bra som helst. Alla bidrar med sitt och kunskap sprids/förmedlas.

Det som är mot reglerna är däremot tvärsäkra men felaktiga inlägg, som är av den karaktären att de kan leda till fara, skador eller onödiga kostnader.

Klart att vi ska ha teknikdiskussioner i teknikforumet!
Kör på!

:tummenupp

Nu gissar och spekulerar jag vilket jag vet är förbjudet här så om jag har fel hoppas jag någon rättar mig eller raderar inlägget..

Men, ska membranen verkligen vara så "skrynkliga" som dom ser ut att va på första bilden? Skruvade för ca 100 år sen i en gammal saab 99:a som inte ville gå riktigt och efter byte av ett membran som såg ut ungefär sådär gick den betydligt bättre.:)

Last edited:
Nyheter
Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...