Ansluta XP dator med Vista laptop via korsad kabel?

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
Är något som jag och men något mer datorkunniga kompis försöker göra just nu utan större framgångar.. Han hävdar att XP datorn är redo medans vistan inte är det, tips och hjälp någon?

Via ethernet funkar det men inte via seriekabel eller IR. Men varför köpa en korsad patchkabel för 190 spänn när en router med dhcp bara kostar 175 - och då ingår en 1.2 meter kabel? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=208438

Jo jag köpte en jettefin korsad kabel för ungefär den summan du nämnde som nu är totalt värdelös, tack för att du påpekade.. :gnissla

Mer rolig fakta är att min stationära är uppkoplad mot internet via kabel genom brf:ens router, routern som min laptop även är uppkopplad mot trådlöst..

Min anledning till att jag inte andvände den till att koppla ihop stationära med laptopen var att jag antog att en trådlös förbindelse inte kan vara så värst snabb, det visade sig vara fel även det.. :huvet

Jo jag köpte en jettefin korsad kabel för ungefär den summan du nämnde som nu är totalt värdelös, tack för att du påpekade.. :gnissla

Mer rolig fakta är att min stationära är uppkoplad mot internet via kabel genom brf:ens router, routern som min laptop även är uppkopplad mot trådlöst..

Min anledning till att jag inte andvände den till att koppla ihop stationära med laptopen var att jag antog att en trådlös förbindelse inte kan vara så värst snabb, det visade sig vara fel även det.. :huvet

Kan du, så kör vanlig tp kabel. Mycket bättre på allt utom att vara just trådlös.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT