Ansökan till LS att köra MC i bussfil

Bifoga en bild på en GoldWing brevid en normal buss, case closed!
 
Går det inte att gagga lite kring det faktum att typ "oskyddade trafikanter bör i den mån det är möjligt separeras från övrig trafik" I detta fall skulle det ju kunna ske utan kostnad och utan arbete (ja, ja byte av typ 3 skyltar då)

Mera, mera!
 
Snarare 1.2 motorcyklar eller så. Hur ofta ser man bilar med mer än en person i?

Ne precis min mening.. Finns inte så många som sam åker iallefall inte här i göteborg... Dock får inte vi köra i någon buss fil... :gråta
 
Går det inte att gagga lite kring det faktum att typ "oskyddade trafikanter bör i den mån det är möjligt separeras från övrig trafik" I detta fall skulle det ju kunna ske utan kostnad och utan arbete (ja, ja byte av typ 3 skyltar då)

Bra synpunkt! Man kanske kan blanda in nollvisionen i det argumentet...:yoparty
 
slutsumma: Miljön är nog inte huvudargumentet för att främja motorcykelåkandet. Nog bättre att trycka på att de inte tar så mycket plats.

En motorcykel bidrar ju inte med särskilt mycket andra utsläpp, två små däck mot fyra stora som sprider gummi och oljepartiklar i luften, ingen AC på (de flesta) hojar som bidrar med kylmedel och de väger så lite att de knappt sliter alls på vägen. Stora miljöbitar även det!
 
Argument 7: Många blir rädda när man kör förbi på bakhjulet 2dm från deras bilar.
Argument 8: Det är fränare att se en hoj i 300blås än en som vinglar fram i 30.
 
SMC härligt att ni hoppar på igen och jobbar för bussfilsåkning i Sverige !!!

Snyggt jobbat av hojåkarna i London. Det verkar vara förnuftigt folk som jobbar på myndigheterna på den regniga lilla ön.
 
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Back
Top