Ansökan om MC-Handledare!

UltraForm

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2006
Hoj
CBR 600F
Jag skall vara handledare för min kompis i sommar. har nu väntat 4 veckor på svar från länstyrelsen. Ringde dom idag och fick reda på att det nu kostar 120 pix bara för att få ansöka om övningskörning!:va

Har detta varit känt länge? Har inte hört detta innan!??

Jag skall vara handledare för min kompis i sommar. har nu väntat 4 veckor på svar från länstyrelsen. Ringde dom idag och fick reda på att det nu kostar 120 pix bara för att få ansöka om övningskörning!:va

Ca 1 år drygt :-)
Se till att du betalar till rätt konto och märker det med ditt och hans namn & personnummer så hittar det fram till slut.

Tumregel. Kolla alltid med källan innan man gör ngt, i det här fallet www.vv.se

Jävligt mkt information där. Nog, tillsammans med skatteverket, en av sveriges bästa myndighetssajter :tummenupp

Något år, administrativ avgift som allt annat.

Dessutom kommer du ev. som mc-handledare (tidigare endast bil) även tvingas delta på en kurs hos en körskola innan du kan ut och övningsköra privat med din elev. Vilket i sig må vara vettigt men som givetvis utnyttjas kommersiellt.

Tacka Sveriges Trafikskolors Riksförbund och deras framgångsrika lobbyister som med hänvisning till trafiksäkerheten gång på gång lyckas få fram lagar som i praktiken ytterst gynnar trafikskolornas intäkter mer än själva säkerheten på vägarna.

Nyheter
Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

Back