Ansök om startnummer 2008

sandstream

Guest
Glöm inte att ansöka om det startnummer ni vill ha 2008. Man behåller inte sitt gamla med automatik. Kan ju bli lite tungt när man gjort hojen fin och märker att någon annan i samma klass har samma nummer på sin hoj :gnissla

Ansökan sker via mail (INTE telefon) till Tony på Karlskoga Motorstadion: kga.motorforening@telia.com
Ange namn, klass och önskat nummer.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Jasså? Jag trodde att det var givet att man hade förtur till sitt nr. Så var det förr med erf för bilar iallafall.

I vilket fall har jag bokat #83 i R600 nästa år:) Tack för att du påminde just mig ändå:tummenupp
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Några restriktioner om man ej är licencierad förare (än) :va
Blir erf till 2008 o kanske någon R-1000. :D
 

sandstream

Guest
Jasså? Jag trodde att det var givet att man hade förtur till sitt nr. Så var det förr med erf för bilar iallafall.
När jag ansökte om mitt nummer förra året bad Tony mig att välja ett som inte användes det året så lite förtur verkar man ändå ha.
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Skickade faktiskt Tony ett mail för två månader sen om just startnummer 2008. Alltså redan fixat :tummenupp

Men, tony påpekade om att kolla regelboken till 2008 då reglementet om montering av siffror skulle efterlevas hårdare (jag uppfattade hans mail så).

Vet någon vad som förändras till 2008 om monteringen av siffror, alltså vad har varit problem som inte ska godkännas nästa år?
Själv känner jag mig 100% safe men bra o veta ändå.

/Nitrous
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Mailade om #23 i superbike. Det är det väl ingen som har hoppas jag?
 

sandstream

Guest
Vet någon vad som förändras till 2008 om monteringen av siffror, alltså vad har varit problem som inte ska godkännas nästa år? Själv känner jag mig 100% safe men bra o veta ändå.
Jag har pratat med Tony och inga regler har förändrats, man kommer bara att bli hårdare på att de följs eftersom funktionärer mm har svårt att se vem som är vem. Man kommer tex inte acceptera att folk monterar för små siffror på cutsen med motiveringen att det inte får plats större. Får inte 14 cm höga siffror plats får man montera dem på sidan av hojen istället.

Har själv redan planerat att ha dem på sidan istället :)
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Last edited:

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
jag vet en som kommer att bli sur på mej......sorry gubben men jag va först på 24 i år

allså 24 rokkie 1000
 
Nyheter
Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

Top