Annorlunda ortnamn i sverige

• Thread starter Thread starter Gabor
  • Start date Start date
mellan strömsnäs och traryd finns ett ställe som heter kvinnhult.
och sedan mellan strömsnäs och ljungby ett som heter fittja.. :D
konstiga namn det finns i Sverige.

steIIa skrev:
Jag vet inte vart, men någonstans i Sverige finns ett ställe som heter Rövemåla. Fredrik Lindström intervjuade en ung kille som bodde i byn och frågade om han tyckte det var pinsamt att bo där. Neejdå svarade grabben. Fredrik sa någonting om att "med antydan till namnet då?" och killen förstod inte vad han menade (edit: låtsades nog inte förstå..).
Hähä...

Hmm, Rävemåla ligger 5 mil från Växjö.
Bara så ni vet, asså.

Jag åkte förbi en skylt på E18 en gång för ett tag sedan som det stod Stockholm på.... ja vet inte jag :va

jag bor i Mullhyttan, förväxlas lätt med mutthyllan...

finns ett ställe har å närheten som heter ölsboda eller ölsdalen eller nåt, dit ska ja nog flytta.. ska ta med mig kameran å ta lite lustiga kort på dom nån dag...
Vad finns oxå härikring, ut mot mariebergs köpcentrum från fugesta sett för er som e från örebro.
liggar många lustiga härute i skogarns.. :yoparty

Figgegölehult samt gökahult, båda småland

Ölänning som man i grunden är å förblir så finns det ju lite roliga namn där åsså: glömminge.. byxelkrok..

/B

Finns en restaurang i Jugoslavien som heter K U K, det står så på en stor skylt utanför resturangens entré :gnissla

burner skrev:
Finns en restaurang i Jugoslavien som heter K U K, det står så på en stor skylt utanför resturangens entré :gnissla

Har även sett en bar nånstans i Tjeckien som hette KUK.

Therudeboy skrev:
Sexdrega ligger i svenljunga kommun (Västra Götaland)
Så var det... Svårt att hålla isär var man sett vad.

Last edited:
Back