Annorlunda men godkänd av sbp.

• Thread starter Thread starter zx
  • Start date Start date

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Har i vinter luskat runt lite för att få veta vad som krävs för att mitt drag till hojen ska bli godkänt av sbp.28 april var det dags för regbesiktning.Det gick galant,så nu har jag nog den enda sporthojen i Sverige med godkänd dragkrok.
Släpet är utrustat med strereo,slutsteg,subwoofer för att ha med på mcträffar.Jag vet att vissa tycker att det är lite touringaktigt men jag behöver aldrig lasta nåt på hojen.Den går som på räls ända upp till 170km/tim(har inte provat fortare).Både släp och drag är tillverkat av mig.

Bifogat

• drag 1.JPG
    drag 1.JPG
    105.1 KB · Visningar: 544
  • utställning.JPG
    utställning.JPG
    102.2 KB · Visningar: 697
Macho värre.... :tummenupp

Jag har funderat på något likande så man kan få med sig fälgar däckvärmare och depåstöd till banan! :banana

Men ja vet inte... verkar inte va så wheelie vänligt

zx skrev:
2145724 Har i vinter luskat runt lite för att få veta vad som krävs för att mitt drag till hojen ska bli godkänt av sbp.28 april var det dags för regbesiktning.Det gick galant,så nu har jag nog den enda sporthojen i Sverige med godkänd dragkrok.
Släpet är utrustat med strereo,slutsteg,subwoofer för att ha med på mcträffar.Jag vet att vissa tycker att det är lite touringaktigt men jag behöver aldrig lasta nåt på hojen.Den går som på räls ända upp till 170km/tim(har inte provat fortare).Både släp och drag är tillverkat av mig.

HARD ROCK HALLELUJA!! :yoparty

Måste MC-släp ha lysen/blinkers och vara reggade med eget regnummer?

Maggy skrev:
2163856 Måste MC-släp ha lysen/blinkers och vara reggade med eget regnummer?

Ett släp efter mc får inte vara reggat.Det ska ha belysning och blinkers samt runda reflexer.Det ska också ha en upplysningsskylt om motorcykelns reg.nr. om släpet täcker den som sitter på hojen.Vagnen får också ha en maxbredd av 125cm.Totalvikten på vagnen får heller inte överstiga dragfordonets halva tjänstevikt.

Men det som är svårt är att få ett drag godkänt då man måste ha papper på att det är tillverkat och testat enligt eu norm.

Hahhahha, underbart. Föresten. Det blir väl till att ha husvagnssemester med hoj, i år. :tummenupp

EPO skrev:
2165077 Hahhahha, underbart. Föresten. Det blir väl till att ha husvagnssemester med hoj, i år. :tummenupp

Så långt ska det inte gå.Vagnen är egentligen byggd för att ha som partyhöjare när vi åker på träffar.Det är därför jag utrustat den med DVD,Stereo,slutsteg,subwoofer,mm.Men det blir lite packutrymme kvar också.Har även byggt en vagn till min fru som hon drar efeter sin Yamaha Fazer.Den är inredd som ett barskåp.

zx skrev:
2165428 Så långt ska det inte gå.Vagnen är egentligen byggd för att ha som partyhöjare när vi åker på träffar.Det är därför jag utrustat den med DVD,Stereo,slutsteg,subwoofer,mm.Men det blir lite packutrymme kvar också.Har även byggt en vagn till min fru som hon drar efeter sin Yamaha Fazer.Den är inredd som ett barskåp.

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

Fifan... ge mig inga dumma idér nu :tummenupp

Intyg om dragkroks/lastgallers hållfasthet fixas på mekanisk verkstad. Alternativt så skriver man ett själv om man har räknat på det. Plättlätt...
Det som inte är lätt är att bygga ett okej släp. Tar massor av tid att bygga ett så snyggt som du har. Men drömma kan man ju. :)
Är inte lika coolt med släp bakom en GSX1400 dock.

zx skrev:
2145724 Har i vinter luskat runt lite för att få veta vad som krävs för att mitt drag till hojen ska bli godkänt av sbp.28 april var det dags för regbesiktning.Det gick galant,så nu har jag nog den enda sporthojen i Sverige med godkänd dragkrok.

Var du och bodde på campingen i östersund förra sommaren?
Såg en blå hoj med en lusgasflaska lr nått liknande på sidan och släpvagn.
Var där på genomresan då och bodde 3stugor bort.

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back