Annorlunda gruppköp

Gruztager

snabbare än min egen skugga
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Yamaha R1
Jag tänkte ungefär såhär..

Finns det ngn som är sugen på att gå ihop och handla en grussmiskar maskin? Enduro/cross liknande saker Typ KTM - super retard :D

Hade varit roligt att kunna sprätta runt i skogen i höst/vinter. JAG VET det är inte höst än men vill bara förbereda.

Tänkte mig ngt billigt som man kan slå itu flera ggr och inte börja gråta över. Sen plats att ha den - varsomhelst men jag har plats i garage och bor i en skog.

Dock kan jag inget om modeller och vilka som är bra :confused:
Lite tips?

Om ngn är sugen så skicka PM

Klart du ska ha en geggmoppe!
Men vilken prisklass snackar vi? Enduroreggat eller fulköra med cross i skogen?
Kinagrejer eller riktiga grejer?
2t eller 4t?

Många frågor, ge mig svar!:D

Lite tips då:

Grusväg med enklare skogs-inslag - någon av kåttes LC4-modeller.

Enduro, die-hard-mf-geggmoppe deluxe med inslag av grusbus - lv-reggade enduroräsers (kåtte, yamma, Husa etc, EXC/WR/FE), storlek efter smak och tycke, mindre motorer - trevligare i skogen, sämre på gruset.

Skiter man i gatåkat får man mycket hoj för pengarna om man handlar oreggade crossar. :)

Kör hårt, det är svårt fräsigt.

Klart du ska ha en geggmoppe!
Men vilken prisklass snackar vi? Enduroreggat eller fulköra med cross i skogen?
Kinagrejer eller riktiga grejer?
2t eller 4t?

Många frågor, ge mig svar!:D

hej :) min idé är mest skog - äng och grus och inte gata.. Men vill inte heller ha en cross som måste skruvas varje dag.. prisklass upp till 20-30´ kanske?

vad ska man gå på då? Finns det nåt man kan regga i den prisklassen? Har inte kollat nåt utan litar blint på ni som har lite erfarenhet :)

Lite tips då:

Grusväg med enklare skogs-inslag - någon av kåttes LC4-modeller.

Enduro, die-hard-mf-geggmoppe deluxe med inslag av grusbus - lv-reggade enduroräsers (kåtte, yamma, Husa etc, EXC/WR/FE), storlek efter smak och tycke, mindre motorer - trevligare i skogen, sämre på gruset.

Skiter man i gatåkat får man mycket hoj för pengarna om man handlar oreggade crossar. :)

Kör hårt, det är svårt fräsigt.

Enduro, die-hard-mf-geggmoppe deluxe med inslag av grusbus :tummenupp

Nu blevjag sugen.. Klart jag vill dra lite grusvägar och sånt men inget gata. Som jag skrev till TIM ungefär.. Av reggade enduro är husaberg dyrast?

Last edited:
Har också inhandlat en billig grusmaskin,97kg ca.54hk:yoparty
lammeler var slut och bakdämpare är lite trött bara men jag gav under 5 papp:D

Bifogat

• 37806_1557463142498_1412832798_31531725_5442589_n.jpg
    37806_1557463142498_1412832798_31531725_5442589_n.jpg
    58.9 KB · Visningar: 47
Last edited:
Last edited:
:banana:krama:banana

vafan... inte dumt. Jag kollade lite på "billiga" nyss.. alternativ om ingen vill dela att man kanske kollar lite sånt.. det är nog så roligt ändå va? :) Får ha med TIM och prova dem hehe

Jo den går som in i H*****e ny lammel paket från evil-bay 600kr bra beg.bakdämpar ca 800kr ny kolv-paket (när det blir dags) 1500kr (Sverige):banana

Last edited:
Gå inte ihop och köp... Det är skitdrygt att köra ensam medan 3 andra står och glor på... Man vill ju köra tillsammans! Och när grejerna går sönder, vilket de gör, vill folk oftast inte betala, för det var "inte de sm körde just då".

Vad du än skaffar för nån kommer det bli mycket meck, serviceintervallerna är TÄTA på såna härade.

Vad du ska ha för märke kan kvitta, de är rätt likvärdiga allihop, speciellt för enbart motionskörning. Mina erfarenheter är iaf ALDRIG KTM.... Aldrig stött på så mycket skit som på dessa cyklar... Att baknav spricker är inte okej...

En kompis har en yzf 450 till salu, sjukt fint skick. Vill du ha så ring mig!

KÖP:yoparty
Min nya toy står lastad och ska köras i scanör imorgon:banana

Bifogat

• min.jpg
    min.jpg
    109.2 KB · Visningar: 56
Tja om det nu blir lite fler som skaffar plus att jag nu har skaffat släp så jag kan dra runt med hojen så får jag nog meka om motarden till enduro när säsongen e över. :yoparty

KÖP:yoparty
Min nya toy står lastad och ska köras i scanör imorgon:banana

den ser fin ut... :banana

Tja om det nu blir lite fler som skaffar plus att jag nu har skaffat släp så jag kan dra runt med hojen så får jag nog meka om motarden till enduro när säsongen e över. :yoparty

skulle kunna bli roligt om vi är fler som vill leka i gyttjan :)

:arsele men du kan gärna prova den när den är klart.Glömde nästan hur det är att köra en gammal 2takt inget inget inget o sen plötsigt ser du himmeln utan att du har fattat nåt:gnissla

http://www.blocket.se/helsingborg/Yamaha_250cc_28572075.htm?ca=23_10&w=1

http://www.blocket.se/kristianstad/Honda_cr_250_gammal_cross_28935964.htm?ca=23_10&w=1

vi får la se vad det blir :) Testar gärna din sen n är du är klar.. Har kört suzuki rm 250? för många år sen - kommer knappt ihåg hur det var. Men som du säger så är det lite as trimmad moppe över det *gilla* Får ut på revinge fälten sen :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...