Annonsorer kvar i 90-talet?

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
Hornet 600
Kan det vara sa att blocketannonsorerna alla lite fastnat kvar i 90-talet?
Jag syftar till hojar som ar av arsmodeller fran 00 och upp. Tycker att vissa hojar ar hogt prissatta generellt, inte specifikt under vinternt, och att 2000-talet fortfarande kanns ganska modernt aven fast en hoj fran 02 ar 7 ar gammal?!?!

Ingen hoj är lika mycket värd som sin egen man har på blocket, en gammal oskriven lag.

Man kan köpa en 07:ans GSXR1000 med 150 mil på mätaren för 85000 men en 04:a med 3000 skall kosta runt 75000 "Prutat o klart"...

min gamla cross jag sålde 99 är ute just nu på blocket,kostar 3000 mer än när jag sålde den.det riktigt sjuka är flakmopederna,de lå på emellan 300-500 kr och i dagens läge 12k...

Den som säljer sätter ett pris för vad han vill ha!
Sen kommer en som är intresserad av att köpa och då är det alltid för dyrt.

Jag förstår inte varför man måste ge bort saker till folk!

Den som säljer sätter ett pris för vad han vill ha!
Sen kommer en som är intresserad av att köpa och då är det alltid för dyrt.

Jag förstår inte varför man måste ge bort saker till folk!

Exakt. Om ingen handlar är det för dyrt och man måste sänka priset.
Marknaden sätter ju på så vis priset.

Men visst kan man förvånas av vissa priser... men det är ju bara att skratta.

min gamla cross jag sålde 99 är ute just nu på blocket,kostar 3000 mer än när jag sålde den.det riktigt sjuka är flakmopederna,de lå på emellan 300-500 kr och i dagens läge 12k...

Exakt! Folk blandar ihop marknadsvarde med egen vardering. Men det med flakmopparna ar sant, helt sjuka priser idag. Visst ar dom coola med inte for 12k!!

Sen är det väll också möjligt att det går att få ut något mer för äldre hojar tack vare att de har lägre försäkring och på så vis blir attraktiva, framförallt om de inte gått så långt.

Utan tvekan ett mkt seriöst jobb på Dakotan i annonsen. Men 25 papp för en 70-talare? Desutom trimmad?
Kanske. Puchar är populära.
Grannen har 2 st fr 66-67 i samma skick. Han förväntar sig 30papp! Per st.
Moppar är i allmänhet rätt enkal renoveringsobjekt och till just Puch finns mkt delar om än knappast gratis. T o m beg delar är överprissatta.
Lättmekad också (om man inte är ett äkta MF förstås, då är allting svårt och dessutom förstört efter "renoveringen")

Blocket-priser är önskepriser.
Sålde en bil för 5K. 3 dag senare är den ute igen, för 7K. Nu ser jag den till salu för 9K
Kamremmen som går på extrem övertid (20år gammal) är ännu inte bytt..
9K har nu sänkts lite.

Så här års och fram till juli handlar många SH-trådar om hur "sjukt höga priser säljare av beggade sporthojar vill ha". Efter Juli och fram tills så här års så handlar däremot många SH-trådar om "hur sjukt dåligt intresse det är på min utannonserade beggade sporthoj" (de sistnämda inläggen förses dessutom alltid med en länk till annonsen).

Eftersom så många sporthojsägare tycks vilja sälja av sin hoj på hösten och sedan köpa en "ny" hoj på våren så kommer det nog alltid att vara så här vad gäller sporthojar.

Som köpare tycker man ALLTID priset på det man vill köpa e för dyrt. Å som säljare vill man ALLTID ha så mycket som möjligt för sin vara.

Och definitionen på ett marknadsvärde är ju va någon är beredd att betala för en vara. Enkelt, så e man inte villig att släppa för det någon vill ge så väntar man tills de kommer någon som lägger upp det man vill ha. Men kommer INGEN så kan man ju fundera på om de e rätt pris.

Varför ägnar vi oss åt att importera beg. maskiner från typ Tyskland, Frankrike, Holland, England m.m. ??
De betyder väll att något är fel på prisbilden i svedala eller?

Fundera på varför e tex en GSXR1100 92 värd typ 35000 i svedala men man kan få för 25000 i tyskland?

Och så kan man funder på vad en MotoMartin CBX kan vara värd? Ja testade å skicka ut en provannons på den i det skick den var i då. Å gissa vilka lycksökare som hade 100 argument för att knappt ge nånting alls :hihi

Men så när jag själv letade efter en specialmaskin så visste jag ju att man får lov att slanta upp en del beroende på vilket tillfälle som ges.

"Kan det vara sa att blocketannonsorerna alla lite fastnat kvar i 90-talet?
Jag syftar till hojar som ar av arsmodeller fran 00 och upp
"
-MJL

Vad kostade en, exempelvis, -03a på 90-talet? :va

Men visst, mkt överpriser på blocket... särskillt nu under lågsäsong då priserna verkligen borde ligga lägre. Dock lägger väll dom flesta ut priser med viss "prutmån" även om vissa tycks skriva "BVSA" och dylikt utan att egentligen reflektera över innebörden av detta.

Utan tvekan ett mkt seriöst jobb på Dakotan i annonsen. Men 25 papp för en 70-talare? Desutom trimmad?
Kanske. Puchar är populära.
Grannen har 2 st fr 66-67 i samma skick. Han förväntar sig 30papp! Per st.
Moppar är i allmänhet rätt enkal renoveringsobjekt och till just Puch finns mkt delar om än knappast gratis. T o m beg delar är överprissatta.
Lättmekad också (om man inte är ett äkta MF förstås, då är allting svårt och dessutom förstört efter "renoveringen")

Blocket-priser är önskepriser.
Sålde en bil för 5K. 3 dag senare är den ute igen, för 7K. Nu ser jag den till salu för 9K
Kamremmen som går på extrem övertid (20år gammal) är ännu inte bytt..
9K har nu sänkts lite.

Helt fantastiskt, för 15 år sedan låg en Dakota i hyggligt bruksskick på ca 1500-2000kr. Köpte själv en lite halv rutten och rosa för 300kr. Inte snygg men den gjorde sina 30 :)

Så här års och fram till juli handlar många SH-trådar om hur "sjukt höga priser säljare av beggade sporthojar vill ha". Efter Juli och fram tills så här års så handlar däremot många SH-trådar om "hur sjukt dåligt intresse det är på min utannonserade beggade sporthoj" (de sistnämda inläggen förses dessutom alltid med en länk till annonsen).

Eftersom så många sporthojsägare tycks vilja sälja av sin hoj på hösten och sedan köpa en "ny" hoj på våren så kommer det nog alltid att vara så här vad gäller sporthojar.

Haha så sant så sant :rofl :yoparty :tummenupp

Sen är det ju så att ett annonspris ser då inte jag som särkilt viktigt, det ger ju bara en "hint", ett startskott i förhandlingen så att säga.

Rannsaka er själva... Vad vill man göra ? Jo....sälja dyrt o köpa billigt såklart ! Du vill ju göra bra affärer , oavsett om du är säljare eller köpare.

Som säljare så vill jag ha ut så mkt som möjligt för min vara. Sätt ut ett "högt" pris på Blocket o hoppas på turen... allt går ju att sälja med lite tur. Lyckas jag så har jag gjort en kanonaffär o lyckas jag inte så är det ju bara att sänka priset ?

O som köpare så har man ju alla trumf på hand ? Blocket är ju översållat med annonser idag. Lyckas du inte pruta på de dyra annonserna o de ändå försvinner , så är det ju du som jagar för låga priser ? Folk köper ju tydligen då... Bara att ligga lågt o jaga...bäst vad det är så dyker DIN annons upp.

Visst ar det sa att saljaren alltid kommer ga ut med ett hogre pris an koparen kommer acceptera. Det ar sa blocket, handel generellt, funkar! Men, jag syftar mer till att 2000-talet kanske fortfarande kanns som nagonting modernt o att man darav har svart o se det "verkliga" (vad nu det egentligen ar) priset pa sin hoj. Mer den tanken..

Men skon moppe dar, matching numbers ar the shit nar det kommer till mopeder, visste du inte de?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph