Annonsering/Reklam i sin signatur

Status
Ej öppen för fler svar.

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
Nu får jag säkert mera skit av Swedie, men jag tycker att det ska finnas en öppen diskution om detta.

Eftersom att Swedie har betalande annonsörer på sporthoj.com så får du som privatperson inte sälja produkter/tjänster via samma sida genom att annonsera i din signatur eller hänvisa i trådar till företag/personer.

Jag förstår självklart att Swedie vill tjäna så mycket pengar som möjligt, men samtidigt så är ju detta ändå ett publikt forum där man borde få gärna reklam för sig själv/andra.

Swedie har nu tagit bort ett par länkar i min signatur som hänvisade till 2st produkter som jag försökte att sälja för att gynna mig själv och andra, samt ytterliggare en produkt som jag tillverkar själv, alla inlägg jag gjort iaf senaste tiden är borttagna.

Jag personligen tycker att detta känns väldigt fel, hade jag haft ett företag som verkligen tjänade pengar på detta så hade jag absolut valt att betala på sporthoj.com för att annonsera, då jag tycker att det är en väldigt bra kanal.

Men nu ska man tydligen inte heller kunna göra reklam för sina sponsorer heller verkar det som, detta kommer ju alla som har sånna att förlora på.

Var bara tvungen att skriva av mig vad jag tycker om detta, och hoppas på att få lite synpunkter på detta.

Vet att det är fler personer som har "drabbats" av detta!!

Snålt Swedie, tycker jag.

//Niklas

Kantboll !

Jag förstår båda/ingen, men jag hejar på dig för dig känner jag !

Va fan, nu ser jag ju att jag leker nån form av arbetsförmedling i min signatur, fy skäms!

Last edited:
Jo jag förstår argumentet till viss del, men samtidigt så är det ju faktiskt så att de annonser som finns till vänster tex på sidan faktiskt synd betydligt mycket mera än vad några inlägg från mig gör.

Tex. så borde du inte få ha en av länkarna i din signatur om man ska vara konsekvent, spelar ju ingen roll om det är reklam för det ena eller det andra om det ska vara så, verkar vara okej om det inte konkurerar med några av annonsörerna.

Dessutom (jag kanske är blind) så hittar jag ingen annons från Firman Bike i Trollhättan, men där gör Swedie själv reklam i sin signatur....men som sagt finns de som "betalade" annonsör på sidan så ursäktar jag.

//Niklas

Jag måste säga att jag ställer mig på Swedies sida här.

Jag tittar inte 2ggr på annonerna på sidan, däremot läser man inlägg rätt så flitigt...

Har du en produkt som du säljer små eller stor skaligt, lägg ut en annons då.
Det gör ju iofs att vi inte borde få ha begagnat annonser i signaturen heller.

Jag måste säga att jag ställer mig på Swedies sida här.

Jag tittar inte 2ggr på annonerna på sidan, däremot läser man inlägg rätt så flitigt...

Har du en produkt som du säljer små eller stor skaligt, lägg ut en annons då.
Det gör ju iofs att vi inte borde få ha begagnat annonser i signaturen heller.

Om det är som du säger att du inte tittar på annonserna på sidan (vilket jag knappt gör heller) så lär jag ju än mindre vilja betala för att annonsera där.

Men det som stör mig är att det inte är konsekvent.

Och egentligen så står det i "reglerna" att man då inte heller får annonsera i köp/sälj som "företagare" och inte är betalande.

Men men, det är mina privata åsikter, men det är alltid intressant att höra vad andra tycker.
Finns ju en del personer här på forumet som kör lite "eget" vid sidan av....ska ingen kunna få göra reklam för sig själv??

//Niklas

Annonserna på sidan använder man om man kommer på att man ska ha nåt, o så kikar man om nån av dom har varorna.

Men jag skulle säga att jag 8ggr av 10 söker mig till andra säljare, av gammal vana.

Jag förstår hur du menar, och jag tycker väl att företag ska annonsera, o betala för det. Kan man inte göra en mindre annons rad i köp o säj forumet då som är billigare? Stora företag har ju råd att annonsera i forumet. Men ett nystartat företag eller privatpersoner som gör jobb utan företagade har ju inte den ekonomin.

Så det skulle ha funnits en annan kanal för att få ut sin produkt då.

Det är reglerna och de bibehålls så gott de kan.

Reglerna:
www.sporthoj.com/regler.php

Det är även upp till alla att säga till om ingen följer reglerna. Jag kan inte se allt. Men när jag ser det och har tid att korrigera det så sker det.

Det är inte öppen diskussion. Uppskattar inte sådana här trådar. Fortsätt diskussionen per PM istället för att försöka skapa en opionion för att skriva om reglerna för att passa dina ändamål.

Det handlar inte om att jag är snål eller tjäna storkovan. Det handlar inte att vara rättvis mot de som gör rätt och betalar för att göra reklam för sitt företagande.

En medlem får tipsa om vilket företag han vill.

Men företaget i sig ska inte aktivt gå in och styra diskussionerna.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey