Annonsera efter hankatt för parning?

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Vår maine coon/perserhona löper för fullt. Var kan man annonsera efter en hane? Jag vill ha en maine coon eller perserhane.
Har försökt på blocket.se, men de tar inte in annonsen eftersom det är en "tjänst" jag söker. :huvet

exiteme skrev:
Vår maine coon/perserhona löper för fullt. Var kan man annonsera efter en hane? Jag vill ha en maine coon eller perserhane.
Har försökt på blocket.se, men de tar inte in annonsen eftersom det är en "tjänst" jag söker. :huvet

sexköp är förbjudet i detta land :pannkyss :rofl

exiteme skrev:

Har en kompis som har en "avelshane" med stamtavla och en massa priser.
Är du intresserad så pm:a mig! :tummenupp

Jag har svårt att tro att seriösa kattägare till fertila hanar lånar ut sin hane med tanke på att man blir utesluten ur Sverak att få registrera avkommor i sådana fall.
Förövrigt tycker jag inte alls om denna buskavel som sker bland katter.

Fixxxer skrev:
Jag har svårt att tro att seriösa kattägare till fertila hanar lånar ut sin hane med tanke på att man blir utesluten ur Sverak att få registrera avkommor i sådana fall.
Nej, men det har du ju poängterat ett antal ggr nu.

Solid snake skrev:
Nej, men det har du ju poängterat ett antal ggr nu.
Och du tycker att jag ska hålla käften?

Ta en titt på alla dessa katthem istället för att avla på de man har hemma, det behövs knappast fler katter som bidrar till lösspringande avelsdjur som blir påkörda, uppätna av rovdjur eller andra hemska ting.

Fixxxer skrev:

Ta en titt på alla dessa katthem istället för att avla på de man har hemma, det behövs knappast fler katter som bidrar till lösspringande avelsdjur som blir påkörda, uppätna av rovdjur eller andra hemska ting.

Neh just det, skjut dom allihopa! :mad: :kulspruta

Fixxxer skrev:

Vad menar du? Det är ju det det hela går ut på, att avla på katter med stamtavla. Jag gav henne länken för att det ska gå seriöst till, istället för att det ska paras mellan två "grannar" tex. Å andra sidan så anser jag att man får avgöra det helt själv och ska hon ha dem för eget bruk och inte fortsätta avla på avkomman så är det helt ok för mig.
Det jag menar är att många är oseriösa men där slipper du oftast sådant! Visst, det kostar en slant men om hennes katt innehar stamtavla kan man komma överrens om att få ta del av avkomman.

Fixxxer skrev:

Vem har sagt att man skall låna ut katten? :7peta

Fixxxer skrev:

Håller med dig delvis, men de lösspringade katter är ju inga katter man köper för 8-10 000.. eller? :va jag trodde inte det i alla fall..
det e ju bondkatter. eller!?

Katter med stamtavla går att få sålda, en kompis som har en massa fina katter och får sålt alla kattungarna, och det inte bara i sverige.

hojbrud skrev:
Håller med dig delvis, men de lösspringade katter är ju inga katter man köper för 8-10 000.. eller? :va jag trodde inte det i alla fall..
det e ju bondkatter. eller!?

Katter med stamtavla går att få sålda, en kompis som har en massa fina katter och får sålt alla kattungarna, och det inte bara i sverige.

Katten som han vill para är en blandning mellan maine coon och perser, vilket innebär att den är en huskatt/bondkatt. Att sen para den med en katt som innehar stamtavla spelar ingen roll för fem öre. Katterna blir inte belagda med stamtavla utan de blir också rena huskatter.
Dessutom, en fertil maine coonhane innebär ofta att det är en registrerad uppfödare som innehar honom, och lånar denna uppfödare ut sin hane till huskattavek sparkar Sverak, IDP eller TICA garanterat ut denne person. Det är inte många seriösa uppfödare som vill förlora sitt katteri på så sätt.

Varför inte låta de som vill ha kattungar som är huskatter ta en ifrån ett katthem istället för att avla fram ÄNNU fler? Jag känner inte många som har raskatter som låter dem springa vind för våg men detta blir ju inga raskatter i vilket fall som helst.

Katthemmen i Sverige börjar bli överfulla, det räcker med att se några engagera sig på kattforumet bland annat, hur ofta de hittar förvildade katter i stora kolonier som sedan måste skjutas för att de inte har kontroll.

Dee_cati skrev:
Vad menar du? Det är ju det det hela går ut på, att avla på katter med stamtavla. Jag gav henne länken för att det ska gå seriöst till, istället för att det ska paras mellan två "grannar" tex. Å andra sidan så anser jag att man får avgöra det helt själv och ska hon ha dem för eget bruk och inte fortsätta avla på avkomman så är det helt ok för mig.
Det jag menar är att många är oseriösa men där slipper du oftast sådant! Visst, det kostar en slant men om hennes katt innehar stamtavla kan man komma överrens om att få ta del av avkomman.

:confused: "exiteme´s" katt är ju en blandras och har väll därmed ingen stamtavla, eller är jag helt ute och åker 2taktare? Tycker som fixxer att man inte bör avla fram blandraser, men tycker å andra sidan att man som kattägare till en höglöpande kisse, får avgöra det själv. Vill exiteme ha kattungar och tror att hon kan få alla sålda, så är det upp till henne.

Att det finns många katter på katthem och liknande tycker jag känns som skitsamma, för de som skaffar en KATTUNGE, vill nog inte ha en redan vuxen katt. Gäller det hundar så skulle jag nog inte ta en omplacering, med tanke på att jag inte känner mig kompetent nog.

/FW

watson skrev:
:confused: "exiteme´s" katt är ju en blandras och har väll därmed ingen stamtavla, eller är jag helt ute och åker 2taktare? Tycker som fixxer att man inte bör avla fram blandraser, men tycker å andra sidan att man som kattägare till en höglöpande kisse, får avgöra det själv. Vill exiteme ha kattungar och tror att hon kan få alla sålda, så är det upp till henne.

Att det finns många katter på katthem och liknande tycker jag känns som skitsamma, för de som skaffar en KATTUNGE, vill nog inte ha en redan vuxen katt. Gäller det hundar så skulle jag nog inte ta en omplacering, med tanke på att jag inte känner mig kompetent nog.

/FW

Det finns gott om honor som precis fött kattungar eller är dräktiga som tas in under tak på katthemmen. Därmed finns det GOTT om kattungar också, tråkigt nog. Vilken jädra bra start på ett liv?

2fast4hjo skrev:
:tråkad

Många som har honkatter(både ras- och huskatter) låter ju ofta dem få en kull innan de eve steriliseras.

Just det här argumentet hör man ofta från okunniga ägare. Det spelar ingen roll om honor får en kull eller inte, snarare så är det bättre att låta bli att riskera något.
Hellre kastrera direkt i sådana fall än att låta katten gå på dels eventuella p-piller eller få komplikationer vid eventuell födsel.
Det finns inga fördelar med att låta en katthona få en kull innan kastrering.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back